22.06.1934 | Porsche otrzymuje kontrakt na stworzenie samochodu dla mas
Ferdinand Porsche był niezwykle cenionym konstruktorem. Mówiło się nawet, że jest ulubieńcem Adolfa Hitlera, który traktował go jak geniusza. Poza projektami stricte militarnymi w okresie II wojny światowej, Porsche otrzymał 22 czerwca 1934 roku kontrakt na zaprojektowanie samochodu dla przeciętnego Niemca.
Faktycznie prace nad małym samochodem rozpoczęły się już w 1933 roku. Wówczas późniejszy Garbus był schowany pod nazwą fabryczną Typ 32 i był projektowany na zamówienie firmy NSU. Do produkcji nigdy nie doszło, ale w styczniu 1934 roku Porsche napisał list do Ministerstwa Komunikacji Rzeszy, w którym opisał swój projekt samochodu małolitrażowego dla mas jako pełnoprawny samochód z silnikiem mocy 26 KM, który można wycenić na około 1500 marek. W marcu Hitler zaakceptował pomysł, a 22 czerwca 1934 roku podpisano umowę. Ferdinand Porsche prowadził wówczas biuro zaledwie 3 lata, zatrudniał garstkę ludzi, jednak nie przeszkodziło mu to w otrzymaniu tak ogromnego kontraktu. Projekt Volkswagena nie powstawał bez dużych problemów, ale to już temat na osobną opowieść.