21.09.2006 | Zakończenie produkcji Forda GT
Ford GT powstał jako hołd dla czterokrotnego zwycięzcy Le Mans, pogromcy niepokonanego w owym czasie Ferrari, Forda GT40, który od 1964 do 1969 roku włącznie wygrywał najbardziej prestiżowy dwudziestoczterogodzinny wyścig na świecie. Drugim powodem było uczczenie stulecia firmy.
Ford GT zachował sylwetkę oryginału, charakterystyczne drzwi otwierane do góry i sportowy charakter. Do napędu wykorzystano silnik V8 o pojemności 5,4-litra, który – dzięki doładowaniu – generował 558 KM i pozwalał na osiągnięcie 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 330 km/h. Był to najdroższy i najbardziej prestiżowy samochód owego czasu, jaki mógł zaproponować Ford, przez co trafił do wielu znanych osobistości. Z czasem jednak zainteresowanie modelem spadło.
Ostatni egzemplarz, jaki opuścił fabrykę w Wixom 21 września 2006 roku, nosił numer 4038, co oznacza, że Ford nie wykonał zakładanego planu produkcji 4500 egzemplarzy.
Dziś Ford GT to wydatek szalonych 250–300 tysięcy euro w Niemczech. Wszystko za sprawa niewielkiej ilości wyeksportowanych egzemplarzy. Szacuje się, że do Europy wysłano zaledwie około stu sztuk tego modelu.
Na następcę przyszło czekać do poprzedniego roku, gdy Ford rozpoczął produkcję drugiej generacji, tym razem dysponującej silnikiem V6 z dwiema turbosprężarkami, który produkuje 656 KM i 746 Nm momentu obrotowego.