19.02.1954 | Ukonczono prototyp Forda Thunderbirda
Pomysł Thunderbirda narodził się w 1952 roku, gdy przedstawiciele Forda zwiedzali salon samochodowy w Paryżu. Doszli wówczas do wniosku, że stonowana gama modelowa marki potrzebuje bardziej stylowego samochodu z zacięciem sportowym.
W przeciwieństwie do Chevroleta Corvette, Ford Thunderbird nie miał być samochodem sportowym, a wygodnym, luksusowo wykończonym kabrioletem dysponującym mocnym silnikiem, który idealnie wpisywał się w powojenną amerykańską koniunkturę. Rynek domagał się atrakcyjnych samochodów stworzonych z myślą o kierowcy.
Budowa pierwszego prototypu została ukończona 19 lutego 1954 roku, a następnego dnia samochód zadebiutował na Detroit Motor Show. Proces produkcyjny rozpoczął się 9 września 1954 roku. Od razu auto stało się sukcesem – Ford zakładał produkcję 10 tys. egzemplarzy, ale faktycznie w pierwszym roku udało się sprzedać ponad 16 tysięcy samochodów.