19.01.1960 | Prezentacja silnika Wankla
Pierwsza prezentacja silnika konstrukcji Feliksa Wankla odbyła się 19 stycznia 1960 roku w Monachium.
Prace nad silnikiem rozpoczęto jeszcze w 1951 roku w zakładach NSU, a dobrze działający prototyp powstał w 1957 roku i generował około 21 KM.
Po raz pierwszy silnik zamontowano w 1960 roku w NSU Prinz, ale była to wersja studyjna. Na seryjne zastosowanie przyszło poczekać do 1964 roku, gdy do produkcji trafił niewielki roadster NSU Spider.
Nowym typem jednostki napędowej zainteresowało się nie tylko NSU, ale również większość znaczących producentów. Licencję zakupili niemal wszyscy: od Citroena, przez General Motors, Forda, skończywszy na Mercedesie, Porsche i marce Rolls-Royce. Jak pokazała historia, najwięcej zaufania w silnik z rotorem miała Mazda, ale swoje próby miał słynący z innowacji Citroen.