17.03.1949 | Debiut Borgwarda Hansa
Pamięć o marce Borgward przez dekady bladła, ale ostatnio firma powróciła za sprawą chińskiego kapitału.
Po II wojnie światowej był to prężnie rozwijający się producent samochodów, którego najbardziej znanym modelem była Isabella. Nim ona ujrzała światło dzienne, zadebiutował Borgward Hansa – pierwszy całkowicie niemiecki samochód zaprojektowany po wojnie.
Borgward był bardzo nowoczesną konstrukcją, szczególnie na tle przedwojennych konkurentów. Mercedes wytwarzał jeszcze model 170V, a BMW było w trakcie opracowywania pierwszego powojennego samochodu (BMW 502).
Hansa była średniej wielkości samochodem osobowym (4,4 metra długości) wyposażonym w silnik o pojemności 1,5 litra (później również 1,8 litra) pozwalającym na osiągnięcie około 125 km/h. Wyróżniała się m.in. trójbryłowym, całkowicie stalowym nadwoziem.
Borgward w okresie krótkiej produkcji wprowadził również wariant z silnikiem wysokoprężnym dostępnym w wersji osobowej i użytkowej. Model Hansa oferowano w wersji sedan, kombi, kabriolet oraz van. Samochód pozostał w produkcji do 1954 i został zastąpiony kultowym modelem Isabella.