16.11.1901 | Rekord prdkości elektrycznego samochodu
Elektryczne samochody nie są nowością na rynku motoryzacyjnym. Na początku XX wieku rozwijano koncepcje pojazdów spalinowych, elektrycznych i parowych. Pracy nad tymi ostatnimi dość szybko zaniechano, ale temat samochodów elektrycznych był dość długo rozwijany, czego dowodem jest rekord prędkości, ustanowiony 16 listopada 1901 roku.
Konstruktorem i kierowcą był Andrew Riker, który pracował nad silnikami elektrycznymi od 1884 roku, a cztery lata później założył Riker Electric Vehicle Company, wprowadzając na rynek w 1900 roku pojazd Ricker Victoria.
Do rekordu prędkości Ricker przygotował specjalny pojazd nazwany Torpedo Racer. Był to lekki, czterokołowy pojazd, składający się z silnika, ramy i kół. W zasadzie był pozbawiony nadwozia. Dzięki temu podczas próby prędkości rozpędził się do prawie 92 km/h. Rekord utrzymał się 10 lat, ale Ricker zaczął wkrótce prace nad silnikami spalinowymi.