16.08.1989 | Powołanie marki Geo
General Motors to niekwestionowany lider jeśli chodzi o inżynierię znaczkową, czyli sprzedaż samochodów innych producentów bez wyraźnej ingerencji w konstrukcję pojazdu. Marka GEO, powołana 16 sierpnia 1989 roku, powstała po to, by oferować na amerykańskim rynku niewielkie samochody pochodzące z Japonii.
Amerykański koncern doszedł do porozumienia z Toyotą, Suzuki oraz Isuzu, dzięki czemu w USA można było kupić Geo Metro, będące Suzuki Swiftem pierwszej generacji, Geo Tracker, czyli Suzuki Vitarę oraz Geo Prizm (Toyota Corolla E90). Z kolei kooperacja z Isuzu pozwoliła na przerobienie Isuzu Piazza na Geo Storm. Samochody były oferowane w salonach Chevroleta, co miało budować świadomość marki.
Przez cały czas istnienia Geo oferowało niewielkie samochody miejskie i SUV-y pochodzące z Japonii. Ich główną zaletą była cena i niskie zużycie paliwa. Samochody wyróżniały się również wysoką kulturą inżynieryjną. Zresztą, prawie wszystkie japońskie konstrukcje z lat dziewięćdziesiątych można brać za przykład solidności.
Geo utrzymało się na rynku do 1997 roku.