16.01.1950 | Pierwsze Saaby 92 trafiają do klientów
W grudniu 1949 roku, po 4 latach pracy i przejechaniu ponad 530 tys. km prototypami zwanymi Ursaab, rozpoczęto produkcję seryjną. Na rozpoczęcie sprzedaży przyszło poczekać do 16 stycznia 1950 roku, gdy jeden z pierwszych kilkuset egzemplarzy zbudowanych w Trollhattan trafił do odbiorcy.
Ursaab w produkcyjnej wersji został nazwany 92. Dysponował niewielkim dwusuwowym silnikiem wzorowanym na jednostkach DKW, a jego największym wyróżnikiem była świetna aerodynamika. Dzięki lotniczemu doświadczeniu firmy, udało się osiągnąć znakomity współczynnik oporu powietrza rzędu cx 0,3.
Saab 92 powstał, by zapewnić pracę zakładowi Saaba, który po II wojnie światowej nie musiał już produkować myśliwców i bombowców w takich ilościach, jak przed laty. Produkcja samochodów miała zapewnić ciągłość pracy przedsiębiorstwu, ale okazała się takim sukcesem, że była kontynuowana przez kolejne dziesięciolecia. A Saab 92 z pierwszego wypustu, malowany zieloną farbą rodem z samolotów, stał się największym kąskiem dla kolekcjonerów marki.