15.09.1991 | Prezentacja Bugatti EB110
Dziś Bugatti to najbardziej elitarna marka samochodów sportowych. Wszystko za sprawą Volkswagena, który w 1998 roku zdecydował się na przejęcie marki i stworzenie z niej produktu ultraluksusowego. Nie była to jednak pierwsza próba odbudowy zamkniętej w 1956 roku francuskiej firmy założonej przez Włocha Ettore Bugatti.
W 1987 roku, jak feniks z popiołów, powstało Bugatti Automobili SpA, które na 110. rocznicę urodzin założyciela marki, 15 września 1991 roku, zaprezentowało model EB110.
Bugatti EB110 było jak Veyron w 2005 roku. Był to szalony supersamochód, który w momencie premiery zyskał miano najszybszego na świecie, dzięki prędkości maksymalnej wynoszącej 341 km/h. Auto było w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,5 sekundy. Do 1995 roku wyprodukowano 139 egzemplarzy, z czego część w wersji Super Sport (od 1992 roku), pozwalającej na osiągnięcie prędkości 351 km/h dzięki wzmocnionemu z 560 do 600 KM silnikowi.
W odróżnieniu od współczesnych Bugatti, EB110 pojawiło się w motorsporcie, tak jak jego wielcy poprzednicy. Samochód startował m.in. podczas wyścigu Le Mans w 1994 roku, jednak występ zakończył się awarią.