15.03.1961 | Debiut Jaguara E-Type
Jaguar E-Type dziś jest uznawany za jeden z najpiękniejszych samochodów wszechczasów. Nic dziwnego, że obok Mini, to jedna z wizytówek brytyjskiej motoryzacji.
Premiera następcy modelu XK150 miała miejsce w marcu w Genewie, gdzie nowy produkt zakładu z Coventry stał się hitem targów. Mimo że pod kątem technicznym nie był dużym krokiem naprzód (początkowo miał silnik z poprzednika), to warstwa stylistyczna, nawiązująca do opływowych samochodów wyścigowych Jaguara, robiła wrażenie na wszystkich.
Jaguar E-Type odniósł duży sukces, mimo problemów z jakością. Projekt Malcolma Sayera okazał się ponadczasowy, a E-Type pozostał w produkcji aż do 1975 roku, gdy zastąpił go znacznie większy Grand Tourer, XJ-S. Przez ten czas doczekał się trzech modernizacji. Najbardziej poszukiwane są samochody pierwszej serii, produkowane do 1968 roku. Auto było dostępne w wersji coupe i roadser. Poza starym silnikiem z XK150, E-Type dostał nieco większy silnik 4.2 litra oraz potężne V12.