13.03.1947 | Premiera Maserati A6 1500
Bracia Maserati założyli swoją firmę z trójzębem Neptuna już w 1914 roku, ale swój pierwszy pojazd drogowy zbudowali dopiero po II wojnie światowej.
Ich przygoda z konstruowaniem pojazdów rozpoczęła się w latach dwudziestych, a pierwszy, zaprojektowany przez Alfieriego Maserati, model Tipo 26, zadebiutował w 1926 roku. Był to wyścigowy samochód z 1.5 litrowym, turbodoładowanym, ośmiocylindrowym silnikiem. W kolejnych latach budowano ewolucje tego modelu.
W 1947 roku, na salonie samochodowym w Genewie, Maserati zaprezentowało swój pierwszy samochód dopuszczony do uczestnictwa w ruchu drogowym. Na targach przedstawiono model z zamkniętym nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę. Dopiero rok później zadebiutował wariant bez dachu. Samochody z linii A6 były początkowo napędzane silnikiem o pojemności niespełna 1.5 litra i mocy 65 KM, co pozwalało na rozpędzenie się do około 150 km/h.
Łącznie powstało 61 samochodów (dwa w wersji Spider), z których większość posiadała nadwozia Pininfariny, ale swój wkład miało również Zagato, które przygotowało nadwozie nazwane Panoramica.
Na bazie cywilnego modelu zbudowano kilka odmian wyścigowych, jak również wariant dwulitrowy, produkowany od 1950 do 1951 roku. Oficjalnym następcą modelu A6 było kultowe 3500 GT.