11.03.1971 | Premiera Maserati Bora
Maserati Bora zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie nawiązywało w swoim projekcie do legendarnego konceptu Maserati Boomerang.
Projekt studia Italdesign wykazywał się znakomitą opływowością na poziomie cx 0,3, a przy tym samochód, jak na swoją klasę i ówczesną konkurencję, był całkiem wygodny i „cywilizowany”.
Jedną z dużych zalet Bory był fakt, że Giorgetto Giugiaro w swoim awangardowym projekcie przewidział potrzebę utrzymania praktyczności. W porównaniu do innych supersamochodów tamtego okresu posiadała bardziej komfortowo zaprojektowane wnętrze, była łatwiejsza w prowadzeniu i co ważne – miała spory bagażnik.
Początkowo do produkcji w 1971 roku wprowadzono wersję z silnikiem V8 4.7 litra i mocy 314 KM. Później w ofercie pojawił się nieco większy wariant 4.9 litra o mocy 324 KM. Bora w europejskiej wersji była w stanie rozpędzić się nawet do 280 km/h, a do tego bardzo dobrze się prowadziła dzięki dużemu rozstawowi osi, nisko osadzonemu środkowi ciężkości i zaawansowanemu, niezależnemu zawieszeniu na obu osiach.
Łącznie do 1978 roku wyprodukowano zaledwie 564 egzemplarze.