10.10.1946 | Prezentacja pierwszego Unimoga
Legendarny Unimog obchodzi w tym tygodniu swoją rocznicę. To 9 lub 10 października 1946 roku po raz pierwszy zaprezentowano prototyp pojazdu wielozadaniowego, stworzonego z myślą o pracy w rolnictwie. Wówczas samochód był w zasadzie jedynie ramą z układem napędowym. Brakowało kabiny, która została zbudowana dopiero pod koniec 1946 roku, ale nie przeszkodziło to inżynierom, Heinrichowi Rosslerowi, Albertowi Fredrichowi i Hansowi Zabelowi testować podwozia w miejscowości Schwabisch Gmud, zlokalizowanej niedaleko Stuttgartu.
Prace nad Unimogiem rozpoczęły się tuż po zakończeniu wojny, w 1945 roku, a już w 1946 roku udało się przygotować finalny projekt, napędzany silnikiem Diesla Mercedesa. Unimoga skierowano do seryjnej produkcji w 1948 roku i trafił w gusta nie tylko rolników, ale również stał się narzędziem służb miejskich i porządkowych. Wielkość produkcji była niewielka, ale wszystko zmieniło się w 1950 roku, gdy Daimler przejął markę i przeniósł produkcję Unimoga do Gaggenau. Rozwinęło to skrzydła jednemu z najbardziej charakterystycznych pojazdów użytkowych o ponadprzeciętnych możliwościach terenowych.
Wkrótce Unimog trafił na wyposażenie wojska, specjalistycznych służb ratowniczych, leśniczych, komunalnych, a także jako produkt dla najbardziej wymagających odbiorców indywidualnych i tak jest do dziś.