Szukaj

W górę i w dół - najczęstsze przyczyny uszkodzeń tłoków w silnikach spalinowych

Niezależnie od stopnia zaawansowania technologicznego współczesnych silników spalinowych, ich podstawowym elementem pozostaje wciąż układ cylinder-tłok. Ten ostatni wykonuje cztery ruchy posuwisto-zwrotne w jednym cyklu roboczym (wyjątek stanowi silnik Wankla, w którym zastosowano tzw. tłok obrotowy). Jak pamiętamy z lekcji fizyki na ruchy tłoka zwane inaczej suwami, składają się: ssanie, sprężanie, praca i wydech. Niezależnie od liczby cylindrów silnika, awaria jednego z pracujących w nich tłoków oznacza w praktyce konieczność rozebrania jednostki napędowej. Często okazuje się, iż doszło również do innych uszkodzeń mechanicznych, np. pęknięcia pierścieni, a wtedy zniszczeniu ulega również wewnętrzna gładź cylindrów.

Dodano: 13 lat temu,
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...