Testy opon letnich 2003
Testy opon przeprowadzane przez europejskie magazyny motoryzacyjne cieszą się dużym zainteresowaniem kierowców we wszystkich krajach. Niemal wszyscy czytelnicy prasy motoryzacyjnej to kierowcy, którzy sami decydują o wyborze i zakupie zarówno swoich samochodów, jak i wszystkich akcesoriów i części zamiennych.
Wszystkim nie zdecydowanym, ale także i szczęśliwym posiadaczom nowych opon letnich radzimy zapoznać się z wynikami kilku testów. Obiektywne i surowe kryteria ocen niezależnych ekspertów z różnych wydawnictw, z różnych krajów kilkukrotnie zaskakująco są zbieżne. Sugerujemy zwrócić uwagę na znakomite wyniki, osiągnięte przez opony Pirelli P7, które wykazały nie tylko wyśmienitą sprawność na suchej i mokrej nawierzchni, ale także bardzo dobre parametry hamowania.
Magazyn AUTOCAR (1/2003)
AUTOCAR jest jednym z najważniejszych brytyjskich czasopism specjalistycznych poświęconych samochodom. Wyniki testów przeprowadzanych przez ten magazyn uważane są za bardzo wiarygodne, dlatego też bardzo często są stosowane jako punkt odniesienia przy odejmowaniu decyzji o zakupie. W testach pisma AUTOCAR zostały przetestowane dwa rozmiary opon letnich. W pierwszym teście oceniano opony o rozmiarze 205/55R16 na samochodzie Ford Mondeo 1.8. Bezapelacyjnym zwycięzcą tego testu została opona Pirelli P7, dla której rywalkami były opony: Goodyear Eagle Ventura; Dunlop SP Sport 01; Continental Premium Cointact; Michelin Pilot Primacy oraz Avon ZZ3. Po wszystkich testach opony Pirelli P7 osiągnęły, na równi z oponą GoodYear, najlepszy wynik. P7 osiągnęły sukces dzięki znakomitej dynamice zarówno na nawierzchni suchej, jak i na mokrej oraz nadzwyczajnym wynikom hamowania na nawierzchni mokrej. Motto ogłoszone po zakończeniu testu brzmiało następująco: jeżeli chcesz zapewnić sobie jazdę na najwyższym poziomie oraz dostarczyć sobie pozytywnych emocji, to musisz jeździć na oponach Pirelli.
Drugą oponą testowaną przez magazyn Auto Car były opony o ultra-wysokich osiągach, testowane na samochodzie BMW M3 – rozmiar 225/45ZR18 na przedniej osi, a 245/40ZR18 na tylnej. Testowane były opony 3 wiodących producentów Continental SP Contact 1, Michelin Pilot Sport i Pirelli P Zero Rosso. W teście na suchej nawierzchni opony Pirelli P Zero Rosso nawet przy bardzo dużych prędkościach znakomicie przeciwstawiały się zjawisku nadsterowności. Według magazynu AUTOCAR opony P Zero Rosso ”dzięki zwiększeniu wydajności przedniego napędu M3 o ponad 10% bez względu na sytuację, w jakiej się znajdowały, całkowicie usunęły w cień obydwie rywalki”. Opony Pirelli P Zero Rosso w grupie Ultra High Performance zostały zwycięzcą testu i choć przewaga nad konkurentami w niektórych etapach była niewielka, P Zero Rosso wygrały w czterech z pięciu testów dynamicznych: jazda na nawierzchni suchej, jazda na nawierzchni mokrej, hamowanie na nawierzchni mokrej oraz aquaplaning na zakręcie. Jedynie w teście oporów toczenia P Zero Rosso wykazały się standardowymi parametrami.
ContinentalSP Contactl | PirelliZero Rosso | MichelinPilot Sport |
Podsumowanie
Na rynku samochodów rodzinnych opony Pirelli P7 stały się niespodziewanie bezdyskusyjnym zwycięzcą: z dużym zapasem wygrywają z konkurencją pod względem parametrów technicznych i właściwości jezdnych. W kategorii Ultra High Performance wyniki są jeszcze bardziej wymowne. Mówiąc w skrócie, “jeżeli jesteś posiadaczem M3 lub innego pojazdu tego rodzaju i nie jeździsz na Pirelli, to w olbrzymim stopniu pozbawiasz się kontroli nad samochodem - przede wszystkim na mokrej drodze, gdzie przyczepność jest wręcz wymagana”. Opony P Zero Rosso zmieniają BMW w szybszy i bardziej bezpieczny samochód: “pozwalający urwać aż pięć sekund z czasu jednego okrążenia toru. Jeśli więc przyzwyczaiłeś się już do prędkości, jaką może zagwarantować Ci twoje auto, i chciałbyś więcej, przy kolejnym zakupie opon zastanów się czy nie powinny być to Pirelli”.