Szukaj

Eksploatacja auta

Lekko, coraz lżej ...

Lekko, coraz lżej ...

Producenci samochodów prześcigają się w odejmowaniu im kolejnych kilogramów masy. I nie chodzi tu tylko o aluminiowe nadwozia, wykonane w...
Automat "przymula" - co robić?

Automat "przymula" - co robić?

Czy nieprawidłowe działanie automatycznej przekładni jest zawsze oznaką uszkodzenia jej elementów składowych i, co za tym idzie, konieczności...
Zawory na ... zawory?

Zawory na ... zawory?

Tytuł niniejszego artykułu tylko pozornie wydaje się być bez sensu. W istocie chodzi jednak o problematykę jak najbardziej realną, czyli o systemy...
Turbo specjalnej troski

Turbo specjalnej troski

Samochody wyposażone w turbosprężarkę nie są już jak dawniej synonimem luksusu. Obecnie turbiny można coraz częściej spotkać w mniejszych pojazdach...
Cewki - co się psuje?

Cewki - co się psuje?

Cewki zapłonowe są jednymi z najbardziej trwałych elementów układów zapłonowych. Jednak i one w niektórych przypadkach mogą ulegać różnego rodzaju...
E-sprzęgło, czyli pomiędzy manualem a automatem

E-sprzęgło, czyli pomiędzy manualem a automatem

Każdy, kto przynajmniej raz miał okazję jeździć samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów wie, iż bardzo szybko można zapomnieć o...
Filtr paliwa w dieslu - ważna okresowa wymiana

Filtr paliwa w dieslu - ważna okresowa wymiana

Wymiana filtra paliwa w silnikach benzynowych nie stwarza na ogół poważniejszych kłopotów: motor po takiej operacji "odpala" prawidłowo i...
Ukrócić apetyt korozji

Ukrócić apetyt korozji

Sezon zimowy tuż, tuż, a zatem nie dość przypominania o konieczności odpowiedniego przygotowania samochodów do zmagań z nieprzychylną aurą....
Zatarty, ale do uratowania

Zatarty, ale do uratowania

Taki zimowy scenariusz, to prawdziwy horror dla każdego kierowcy: po kolejnej nieudanej próbie uruchomienia silnika, ten ostatni zamiera na dobre....
230V w samochodzie? Nic prostszego!

230V w samochodzie? Nic prostszego!

Wyobraźmy sobie następującą sytuację: musimy skorzystać z laptopa w samochodzie - oczywiście na postoju - włączamy i po chwili ze zgrozą zauważamy,...
Ostrożnie z głowicami!

Ostrożnie z głowicami!

Głowice samochodowe podczas codziennej eksploatacji są narażone na różnego rodzaju uszkodzenia. Dotyczy to zarówno elementów aluminiowych...
Zimowe życie "ropniaka"

Zimowe życie "ropniaka"

Problemy z "odpalaniem" silnika wysokoprężnego w zimie, to już niemal klasyka gatunku. I choć kłopoty związane z uruchamianiem diesli w...
Zawory (też) się psują

Zawory (też) się psują

Jednymi z najbardziej narażonych na uszkodzenia elementów składowych silników samochodowych, są zawory. Nic w tym dziwnego. Wykonują one bowiem...
Zamki specjalnej troski

Zamki specjalnej troski

To pytanie kieruję do wszystkich właścicieli samochodów: czy na co dzień myślicie o zamkach w drzwiach, bagażniku, czy wlewie paliwa w waszych...
Co z CNG w Polsce?

Co z CNG w Polsce?

Polska jest krajem na wskroś dziwnym i nie trzeba o tym przekonywać nikogo z "tubylców", bo każdy mieszkaniec kraju nad Wisłą wie o tym doskonale....

Które felgi wybrać na zimę?

Nadejście zimy może wiązać się nie tylko z wymianą opon, ale też z koniecznością zmiany felg. Który typ felg najlepiej sprawdzi się o tej porze...
Żeby zawsze "odpalił"

Żeby zawsze "odpalił"

Połączenia elektryczne, w tym przede wszystkim przewody zapłonowe w starszych rocznikowo samochodach, są w czasie późnej jesieni najbardziej...
Ciepło, gdy zimno

Ciepło, gdy zimno

Druga połowa października to dobry czas, aby zainteresować się sprawnością ogrzewania naszego samochodu. W czasie jazdy w mroźne dni, prawidłowo...
Akumulator przed zimą, czyli co warto wiedzieć i zrobić

Akumulator przed zimą, czyli co warto wiedzieć i zrobić

Bateria samochodowa jest tym elementem wyposażenia, na który należy zwrócić szczególną uwagę właśnie teraz, kiedy po...
Idą chłody - wymień płyn!

Idą chłody - wymień płyn!

W kalendarzu zawitał październik, a zatem pierwsze chłodne noce i rześkie poranki za nami i ... długo nas nie opuszczą. Warto zatem już teraz...