Szukaj

Silnik na "dopalaczach", czyli działanie i najczęstsze usterki systemów EGR

W nowoczesnych samochodach stosuje się coraz więcej rozwiązań proekologicznych. Jednym z nich jest system recyrkulacji spalin, oznaczany skrótem EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculation), montowany w pojazdach zasilanych zarówno benzyną, jak i olejem napędowym. W największym skrócie zasada działania układu polega na wprowadzeniu określonej ilości gazów wydechowych do komory spalania silnika (za pomocą specjalnego zaworu recyrkulacji), co znacząco obniża emisję szkodliwych substancji do atmosfery - głównie węglowodorów oraz tlenków azotu. Stosowanie systemu EGR pociąga jednak za sobą również niedogodności związane z koniecznością częstej wymiany zaworu recyrkulacji. Ten ostatni, ze względu na działanie m.in. agresywnych związków spalin, należy zastępować nowym średnio co dwa lata lub po przebiegu 50 tys. km.

Dodano: 13 lat temu,
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...