Oponiarska wiosna
Firmy produkujące opony obudziły się z zimowego snu !
Sympatyczna, bo stosunkowo krótka ale emocjonalna była konferencja prasowa drugiej co do wielkości sprzedaży na naszym rynku oponiarska firma Continental Polska. Kierownictwo Continentala w osobach dyr. gen. Piotra Zielaka i dyr. handl. Jerzego Mendeli, poinformowało o osiągnięciach firmy, planach oraz nowościach, które jak się zdaje winny pozytywnie wpłynąć na wizerunek tej marki opony.
Sporo czasu poświęcono na analizę krajowego rynku, jak i politykę cenową mającą na celu ujednolicenie cen w całej Europie oraz dystrybucję, którą zajmują się hurtownie (około 60 proc.), sprzedawcy regionalni (około 30 proc.), stacje naprawcze, centra samochodowe, sprzedawcy części i supermarkety. Zaobserwowano zmniejszenie się sprzedaży opon mniejszych 12 i 13-calowych a wzrost popularności pozostałych wymiarów.
W roku bieżącym Continental opracował nowe konstrukcje opon, skupiając się przede wszystkim na wysokich wartościach bezpieczeństwa trakcyjnego a uzyskane rezultaty stawiają ich produkty w gronie najlepszych.