Multimedialna innowacja - także dla świata motoryzacji
Kupując nowy samochód chcemy zobaczyć, jak będzie się prezentował - nie tylko na parkingu, ale również w ruchu i przy zróżnicowanym oświetleniu. Wielu z nas chciałoby również sprawdzić wygląd kilku typów felg i innych dodatków. Takiej możliwości nie było, jednak sytuacja uległa zmianie.
Firma White Kanga przedstawiła Interactive Kinetic Mapping System. Cóż to takiego? Multimedialne rozwiązanie, które na odpowiednio wymodelowaną i wyskalowaną bryłę nanosi pożądany obraz. Od najmniejszych przetłoczeń, poprzez krzywizny, szyby, wycieraczki, reflektory, koła, elementy wnętrza i najdrobniejsze detale wykończeniowe.
System iKMS mapuje poruszające się obiekty w czasie rzeczywistym. Pozwala to na zmiany oświetlenia, położenia modelu oraz detali mapowanego obiektu. Innymi słowy - w czasie kilku chwil możemy sprawdzić, jak samochód będzie wyglądał o świcie i zmierzchu, z czerwoną i czarną tapicerką, otwartym i zamkniętym dachem oraz różnymi felgami. Oczywiście na tym możliwości Interactive Kinetic Mapping System się nie kończą.
W grę wchodzą przekroje prezentujące wnętrze lub komponenty mechaniczne samochodu oraz inne zabiegi - wirtualna rzeczywistość pozwala na usuwanie drzwi i maski, czy wymianę tła, które znajduje się za modelem. Ograniczenia na dobrą sprawę nie istnieją. W grę wchodzi wszystko, co system komputerowy jest w stanie przeliczyć, a projektor będzie mógł wyświetlić.
Zakres zastosowania Interactive Kinetic Mapping System jest więc ogromny. Na karoserii można zmapować dowolne symbole lub logotypy, co może być przydatnym rozwiązaniem dla osób zarządzających flotami samochodowymi. Chciałbyś zobaczyć jak Twoje auto będzie wyglądało na Riwierze Francuskiej? A może jesteś fanem afrykańskich pustyń lub ośnieżonych dróg dalekiej północy? Po wprowadzeniu odpowiednich parametrów system opracowany przez White Kanga przedstawi pojazd w zadanych warunkach.
Jeżeli iKMS zostanie sprzężony z systemem dźwiękowym, obserwator będzie również mógł posłuchać dźwięku pracującego silnika. Ponieważ także on jest komputerowo generowany, zmiana odgłosu jednostki napędowej będzie kwestią kilku ruchów dłonią.
White Kanga liczy, że Interactive Kinetic Mapping System będzie w stanie zmienić oblicze sprzedaży samochodów. Interaktywny sposób prezentacji pojazdu jest dużo bardziej obrazowy i naturalny od kompletowanie wyposażenia oraz lakierów wyłącznie na podstawie katalogów lub próbek materiałów i kolorów. Wielu producentów samochodów oddało już do rąk klientów wirtualne konfiguratory. Zwykle bazują one na statycznych zdjęciach – dużo mniej sugestywnych od trójwymiarowego, w pełni interaktywnego obrazu.
Czy Interactive Kinetic Mapping System zostanie dobrze przyjęty przez branżę motoryzacyjną? Za innowacyjne rozwiązanie, które jest w stanie wprawić w ruch wirtualny model samochodu, trzeba zapłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych. Warto przy tym dodać, że lwią część kosztów stanowi know-how, a nie wartość komponentów. Jeżeli wirtualne prezentacje trafią do salonów sprzedaży, to z pewnością w pierwszej kolejności zawitają do dealerów marek Premium. W ich przypadku możliwości konfiguracji samochodów są największe, a klienci najbardziej wybredni.