Szukaj

Kto smaruje, ten jedzie ...

Wszyscy szanujący się właściciele czterech kółek zdają sobie sprawę z roli, jaką w każdym samochodzie odgrywają oleje silnikowe i przekładniowe. Równocześnie jednak niewielu z nich ma świadomość obecności różnego rodzaju smarów, które są stosowane w wielu ruchomych elementach każdego pojazdu. Te ostatnie zaś, fachowo nazywane plastycznymi, odpowiadają za prawidłowe smarowanie nie tylko łożysk piast kół, przegubów oraz sworzni m.in. zawieszenia i mechanizmu kierowniczego, ale również pneumatycznych układów hamulcowych i podwozi. Jak oceniają fachowcy, roczne światowe zapotrzebowanie na smary plastyczne przekracza 1 mln ton, z czego ok. 160 tys. ton zużywają producenci samochodów osobowych.

Dodano: 11 lat temu,
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...