Dunlop SP Sport Maxx
Dunlop SP Sport Maxx to nowa opona letnia z segmentu Ultra High Performance o znakomitych osiągach, zwłaszcza podczas jazdy na suchej nawierzchni.
Opona Dunlop SP Sport Maxx przeznaczona jest do samochodów luksusowych i sportowych. Ucieszy ona również miłośników tuningu, którzy chętnie wykorzystują opony marki Dunlop do „podrasowania” swoich samochodów.
Dzięki technologii bieżnika wielokątowego (MRT) opona Dunlop SP Sport Maxx wzmacnia pozycję marki Dunlop w segmencie opon do samochodów luksusowych i sportowych, gdzie do tej pory prym wiodła – opona Dunlop SP Sport 9000. Technologia bieżnika wielokątowego opony Dunlop SP Sport Maxx już udowodniła swoje możliwości w prestiżowych Mistrzostwach Samochodowych (DTM) w Niemczech, w których Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon. „Konsumenci odnoszą korzyść nie tylko z zainwestowanych przez Dunlop znacznych środków w badania i rozwój, ale także z dużego doświadczenia zdobytego na rajdach samochodowych”, powiedział Paolo Figini, Dyrektor Marketingu marki Dunlop w Europie. „Nowa opona Dunlop SP Sport Maxx pozwala kierowcom doświadczać na co dzień, co znaczy czysto rajdowa technologia.”
Od chwili wprowadzenie na rynek - w roku 1997 - opon SP Sport 9000, światowy producent opon Dunlop określił standard dla segmentu opon Ultra High Performance. Dzięki temu opona ta została uznana przez wiele znanych czasopism motoryzacyjnych, a także poddana pomyślnie zakończonym testom na wszystkich kontynentach.
„To było prawdziwe wyzwanie, żeby udoskonalić oponę, która wciąż wiedzie prym w swoim segmencie produktowym, niemal we wszystkich aspektach, a co najważniejsze - jest preferowana przez naszych klientów”, wyjaśnia Figini. „Skoncentrowaliśmy naszą działalność badawczą na parametrach opon w zakresie zachowania się na suchej nawierzchni. Właśnie w tym obszarze kierowcy samochodów osobowych o dużej mocy, którzy lubią jazdę sportowo-wyczynową, mają największe oczekiwania co do swoich opon.” Jednocześnie, z uwagi na surowe wymagania stawiane przez producentów samochodów osobowych, inżynierowie Dunlopa nie mogli dopuścić do pogorszenia się żadnych innych parametrów, jakimi charakteryzują się opony z segmentu Ultra High Performance. Zamierzenie było takie, aby opona Dunlop SP Sport Maxx, podobnie jak jej poprzedniczka, stała się najbardziej preferowaną oponą wśród wiodących producentów samochodów na całym świecie. Z tego właśnie względu, opona musi charakteryzować się doskonałymi parametrami jazdy na mokrej nawierzchni i zapewniać wysoką odporność na zjawisko aquaplaningu. Dunlop osiągnął swoje cele ulepszając mieszankę oraz poszczególne elementy opony.
Bieżnik wielokątowy (MRT) zapewnia lepsze parametry na suchej ORAZ mokrej nawierzchni
Technologia Dunlopa – bieżnik wielokątowy – pozwala wyjątkowo precyzyjnie obliczyć powierzchnię bieżnika. Im dokładniejsza powierzchnia bieżnika jest obliczona, tym bardziej jednorodny jest rozkład ciśnienia w obszarze kontaktu bieżnika z nawierzchnią. W efekcie im bardziej równomierne rozłożone jest ciśnienie, tym większa powierzchnia opony ma bezpośredni kontakt z drogą.
Większy obszar kontaktu opony z nawierzchnią znacznie podnosi parametry opony podczas jazdy, hamowania i przyspieszania na suchej nawierzchni. Ponadto, lepszy rozkład ciśnienia powoduje przechodzenie z jazdy po linii prostej do jazdy na zakrętach w łagodny sposób. Największą swoją zaletę bieżnik wielokątowy prezentuje podczas pracy w warunkach ekstremalnych, zwłaszcza w trakcie pokonywania zakrętów, przy wysokich prędkościach.
Sztywne, ciągłe żebro centralne zapewnia lepszą stabilność opony podczas jazdy przy wysokich prędkościach.
Zespół badawczy z powodzeniem poprawił stabilność opony podczas jazdy samochodu przy wysokich prędkościach. Dunlop osiągnął to dzięki sztywnemu, ciągłemu żebrowi centralnemu. Rowek zawiera również nazwę marki i produktu, co stanowi estetyczny element rzeźby. To sztywne, centralne żebro gwarantuje doskonałą precyzję w kierowaniu pojazdem przy wysokich prędkościach.
Technologia Directional-Transfer-Variation obniża poziom emitowanego hałasu
Rezultatem wielu miesięcy badań, prowadzonych w nowoczesnym laboratorium, gdzie analizowano poziom hałasu w firmie Dunlop jest optymalnie zaprojektowana kierunkowa rzeźba opony Dunlop SP Sport Maxx. Pięć klocków o różnych długościach w barkowej części opony znacznie obniża poziom hałasu oraz w dużym stopniu podnosi komfort jazdy.
Nowa mieszanka bieżnika Silica Plus
Parametry opony determinuje nie tylko jej budowa i konstrukcja rzeźby bieżnika, lecz również dobór mieszanki. Czynniki mające największy wpływ na optymalizację właściwości gumy oraz zachowanie mieszanki to sieć polimerowa oraz odpowiedni dobór wypełniacza.
Polimery to niezwykle długie łańcuchy węglowodorów. Stanowią one „szkielet” dowolnej receptury mieszanki. Ten główny składnik mieszanki można zoptymalizować poprzez dodanie odpowiedniego rodzaju wypełniacza. Inżynierowie Dunlop opracowali technikę łączenia polimerów w specjalnych warunkach mieszania celem sporządzenia mieszaniny tych gatunków polimerów, które są dostępne na rynku po to, aby otrzymać kompleksową sieć polimerową o szczególnych własnościach. Ta sieć polimerowa daje się przystosować do każdego zachowania opony.
Z chwilą, kiedy kompleksowa sieć polimerowa określi już podstawowe parametry opony, stosowane są wypełniacze m.in. krzemionka i sadza, aby wzmocnić szkielet opony. Oponę Dunlop SP Sport Maxx cechuje wyższy niż normalnie bieżnik krzemionkowy, który zawiera ok. 88% krzemionki. Zapewnia ona niskie opory toczenia i lepszą przyczepność opony na mokrej nawierzchni. Aby uniknąć niskiej odporności na ścieranie i niskiej przyczepności na suchej nawierzchni, mieszankę uzupełniono o sadzę o wysokiej strukturze
Proporcja: 88% do 12% to idealny stosunek krzemionki do sadzy dla tej specyficznej mieszanki, zastosowanej w oponie Dunlop SP Sport Maxx. Wspomniana sadza o wysokiej strukturze pochodzi z opon rajdowych, jako że Dunlop przez szereg lat z powodzeniem stosował ją w rajdach DTM w Niemczech.
Nowa mieszanka bieżnika - Silica Plus zapewnia lepszą dyspersję oraz przyczynia się do osiągnięcia doskonałych parametrów jezdnych podczas przyspieszania i hamowania.
Podwójne rowki odprowadzające wodę zapewniają dużą odporność na zjawisko aquaplaningu
Z uwagi na fakt, iż producenci samochodów osobowych oraz kierowcy używający opon z segmentu Ultra High Performance oczekują od opon najwyższych parametrów podczas jazdy na suchej nawierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu dużej odporności opony na zjawisko aquaplaningu, dlatego też należało opracować nową oponę tak, aby spełniała ona te oczekiwania. I taką właśnie oponą jest Dunlop SP Sport Maxx. Dunlop optował za kierunkową rzeźbą bieżnika, aby dzięki temu opona uzyskała najlepsze parametry na mokrej nawierzchni. W konstrukcji kierunkowej rzeźby bieżnika dominują dwa rzędy łukowych rowków. Ta nowa technologia Twin Hydro Paddle obniża poziom hałasu i zapewnia efektywne odprowadzanie wody spod powierzchni opony.
Nowa opona Dunlopa, SP Sport Maxx, to opona dla prawdziwego miłośnika adrenaliny.
Opona Dunlop SP Sport Maxx to opona o doskonałych parametrach jezdnych, nastawiona na jazdę wyczynową. Dlatego też producent poleca ją do samochodów osobowych i kierowców z zacięciem sportowym.
Mając opony: SP 30, SP Sport 01 oraz SP Sport Maxx, Dunlop oferuje wszechstronną i kompletną paletę opon letnich. Zarówno w segmencie opon standardowych jak i w segmencie opon o najwyższych osiągach „Dunlop w pełni odnowił swoją paletę opon letnich i wciąż wspomina wielki sukces opony SP 01 w 2003 r.,” powiedział Figini. „W roku 2004 zamierzamy powtórzyć ten sukces właśnie dzięki oponie Dunlop SP Sport Maxx.”
Dostępna w 32 różnych rozmiarach
Dunlop SP Sport Maxx oferowana jest w 32 różnych rozmiarach, dzięki czemu opona ta zyskuje ponad 70% segmentu opon o super wysokich osiągach (W/Y/Z).