Szukaj

DKZ, czyli co dwa koła, to nie jedno!

Koła zamachowe, wchodzące w skład układu przeniesienia napędu każdego pojazdu mechanicznego, służy do podtrzymywania ruchu silnika podczas jego fazy sprężania i zapobiegania wahaniom prędkości kątowej wału korbowego. Jego zadaniem jest również akumulowanie drgań skrętnych, powstałych w czasie pracy silnika. Niestety pojedyncze koło zamachowe słabo tłumi wibracje w zakresie niskich prędkości obrotowych - w szczególności na biegu jałowym. Powoduje to ich bezpośrednie przenoszenie do skrzyni biegów i przyspieszone zużycie tej ostatniej. Rozwiązaniem tego problemu jest tzw. dwumasowe koło zamachowe, oznaczane często technicznym skrótem DKZ.

Dodano: 11 lat temu,
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...