Unia Europejska dotuje usługi B2B dla klientów flotowych
Sieć stacji obsługi samochodów Service & Wash Master wdraża zintegrowany system zarządzania danymi dla klientów biznesowych. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, działanie 8.2 PO IG "Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B". Kwota dofinansowania wynosi 608 tys. zł, a wartość projektu to 992 tys. zł.
Celem programu B2B jest automatyzacja procesów współpracy z klientami biznesowymi w zakresie zarządzania danymi, wymiany dokumentów, informacji i sprawozdań. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych, scentralizowany system gwarantuje klientom uproszczenie procedur, co powoduje poprawę efektywności w zarządzaniu flotą.
„Rynek obsługi floty zdominowany jest przez operatorów zrzeszających lub kooperujących z warsztatami niezależnymi. Przewagą serwisów działających na zasadzie korporacji jest ogólnopolska, rozbudowana sieć placówek. Problemem natomiast -utrzymanie spójności i jakości dostarczanej usługi, zarówno pod względem dbałości o standardy obsługi samochodów, jak i monitorowania wykonania poszczególnych usług, a w szczególności utrzymania jednolitych standardów i terminowości rozliczeń. Dla mniejszych podmiotów szansą na pozyskanie klienta flotowego jest dostarczenie nowoczesnej usługi i stały rozwój sieci. Service i Wash Master realizuje ten cel dzięki wykorzystaniu funduszy unijnych. Inwestując w usługi B2B zwiększamy efektywność współpracy z dostawcami i odbiorcami, ale przede wszystkim usprawniamy komunikację handlową z naszymi partnerami” – mówi Jerzy Horszczaruk prezes zarządu Towarzystwa Inwestycyjnego, właściciela sieci Service i Wash Master.
Sieć Service i Wash Master świadczy usługi dla klientów flotowych od początku działalności. W ramach programu Flota Samochodowa oferuje partnerom kompleksową obsługę w zakresie napraw mechanicznych, wymiany i przechowalni opon czy autokosmetyki. Firmy flotowe mogą liczyć także na specjalne warunki współpracy uwzględniające bezgotówkowy system rozliczeń, zbiorcze fakturowanie, raporty oraz usługi doradcy flotowego.
Klienci mają do dyspozycji przestronne hale serwisowe, specjalistycznie wyposażone stanowiska oraz doświadczony i wykwalifikowany personel. Przez dwa lata firma przeszkoliła ponad 100 pracowników w ramach projektu "Profesjonalizm pracowników Wash Master gwarantem usług najwyższej jakości" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem projektu było podniesienie wiedzy produktowo-technicznej, zwiększenie kompetencji i umiejętności sprzedażowych i obsługi klienta oraz rozwój kwalifikacji menedżerskich i organizacyjnych pracowników sieci.
Sieć Service Master i Wash Master funkcjonuje od 2007 roku. Obecnie spółka posiada 8 obiektów własnych, których dotychczasowy rozwój umożliwia przekazanie ich w ręce Agentów. Stacje zlokalizowane są w Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Rybniku, Ząbkach (k. Warszawy) oraz w Zabrzu. Wszystkie stacje sąsiadują z obiektami Makro Cash & Carry i stacjami Lukoil. Firma poszukuje partnerów – menedżerów zainteresowanych branżą motoryzacyjną, chcących prowadzić swój własny biznes. W ramach współpracy Agenci sieci będą zarządzać w pełni wyposażonymi obiektami z zapleczem technicznym, technologicznym i personalnym, o wartości ponad 1,5 mln zł każdy. Agenci mogą liczyć również na wsparcie, doświadczenie, know-how oraz klientów, detalicznych i instytucjonalnych znajdujących się obecnie w bazie firmy. Docelowo spółka Towarzystwo Inwestycyjne planuje rozbudowę swojej sieci przez wdrożenie franczyzowego systemu zarządzania.