Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2000 roku. Następca Protona Wira i pierwszy samochód malezyjskiej marki w całości zaprojektowany w jej biurach. Technologicznie powiązany jednak z innymi autami – m. in. Mitsubishi Carismą oraz Volvo S40. W 2008 roku model został poddany modernizacji. Na większości rynków samochód oferowany jest pod oryginalną nazwą Waja. Jedynie w Australii i Europie figuruje jako Proton Impian („impian” to po malajsku „marzenie”). Od 2007 roku w Malezji model dostępny jest również w przedłużonej wersji, pod nazwą Chancellor.
czytaj więcej
Wygląda przeciętnie, ale to samochód klasy średniej, który kosztuje tyle, co kompakt. Wygląd to jednak nie jedyny problem Impiana. Auto bardzo słabo wypadło w testach bezpieczeństwa.
~Powagosław
Pal licho, jak wygląda. Technologicznie Impian nadaje się na zlot pojazdów zabytkowych. Nie może jednak być inaczej, skoro zbudowano go na bazie Nissana Bluebirda, który powstał jeszcze zanim Edyta Górniak wyjawiła światu, że „nie była Ewą”.
~Luzacjusz