Szukaj

Informacje o Porsche Panamera I

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Auta sportowe
Produkowana w latach 2010-2016, oznaczona symbolem 970, pierwsza generacja Porsche Panamery pod względem stylistycznym i koncepcyjnym był pierwszym samochodem, w którym ziścił się niewcielony dotąd, dawny projekt Porsche – czterodrzwiowej wersji modelu 911. Panamera pierwszej generacji bazowała na stworzonym pod koniec lat 80. XX w. przez Porsche prototypie 989. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę niemieckiej marki – Michaela Mauera. Od roku 2011 Porsche Panamera był dostępny również w wariancie z napędem hybrydowym. Samochód przeszedł facelifting w roku 2013. Dostępny jest jedynie w wersji nadwozia typu fastback.
czytaj więcej
Powagosław

Każdy, nawet szlachetne Porsche musi choć trochę przystosować się do bezlitosnych wymogów rynkowych. Dlatego jest Cayenne i dlatego powstała Panamera. To nie jest najpiękniejsze Porsche (ten profil!), ale jest. Mówienie, że jest brzydkie to szczyt hipokryzji.

~Powagosław
Luzacjusz

Spadkobiercy Ferdynanda P. już pracują nad autem miejskim, które będzie dla odmiany skurczoną wersją 911. Potem w kolejce czekają minivan, kombivan i hybrydowy kompakt. I co? Żal? Żal to by był, gdyby Porsche zbankrutowało, bo ciebie nie stać na Carrerę. Dla mnie mogą sprzedawać nawet ciągniki jak Lamborghini, żeby móc produkować auta z klasą. Aha, a Panamera mi się podoba.

~Luzacjusz

Porsche Panamera I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Porsche Panamera I
12,9 – 16,3
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Gdy lekko obchodzimy się z pedałem gazu, skrzynia biegów robi dobry użytek z momentu obrotowego, zmieniając biegi góra przy 2 tysiącach obrotów. Jeżdżąc tak, możemy nawet w mieście spalić mniej niż 18 l na setkę (w trasie bez trudu da się zejść nawet do 12 l), a pasażerowie prawdopodobnie uwierzą, że mają do czynienia z typową luksusową limuzyną - szczególnie że zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, a do kabiny dociera jedynie lekki i przyjemny dla ucha warkot silnika. Choć ceną rozpoczynającą się od 690 tys. zł Panamera konkuruje z topowymi odmianami BMW 7 (760i) czy Mercedesa S (AMG), to moim zdaniem charakterem znacznie bliżej jej do sportowych limuzyn pokroju BMW M5 czy Audi RS6. Gdziekolwiek byśmy ją jednak umiejscowili, i tak pozostanie ona samochodem zupełnie bezkonkurencyjnym, bo tak sportowej limuzyny nie przygotował jeszcze żaden ze wspomnianych producentów. Panamera, szczególnie w wersji Turbo, bez wątpienia zasługuje na honorowe miejsce w panteonie Porsche, bo zapewnia frajdę z jazdy, jakiej nie powstydziłoby się 911, i to dla dwa razy większej liczby pasażerów.
18,3
Porsche Panamera I
Limuzyna Facelifting 4.8 440KM 324kW
Auto do ekonomicznych nie nalezy. Nie liczylbym na spalanie okreslone w normach producenta. Mimo tego co pokazuje komputer pokladowy, trzeba przygotowac sie na realne spalanie na poziomie 21 litrow po miescie. System bedzie pokazywac 16-18, ale realnie liczac wychodzi 21. Paliwo uzywane na codzien to Orlen 98 lub Shell Vpower Racing 100. Moje doswiadczenie ze spalaniem jest budowane na przestrzeni 2 lat uzytkowania pojazdu.
6,3
Liczba komentarzy: 1
Porsche Panamera I
Liftback 3.0 V6 250KM 184kW
Poprzedni raport który dodałem z spalaniem 12 l/ 100km dotyczy maksymalnego spalania w dużych korkach takich jak gdzie do przejechania 15km potrzeba 1.5 godziny Średnie spalanie u mnie z ostatnich 10tys km to 8l Auto użytkowane głównie w mieście
Porsche Panamera I