Szukaj

Informacje o Porsche Cayenne I 4.8 V8 S 385KM 283kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Cayenne stało się zarówno pierwszym samochodem w tej klasie w historii marki, jak również pierwszym Porsche oferowanym także z silnikiem wysokoprężnym (od roku 2009). Porsche Cayenne jest owocem kooperacji Porsche z Volkswagenem. Obydwie generacje Cayenne są powiązane z Volkswagenem Touaregiem. Począwszy od roku 2006, model oferowany jest także w najmocniejszej wersji – Turbo S. Trzecia generacja Porsche Cayenne została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model jest najchętniej kupowanym samochodem niemieckiej marki w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

~Powagosław
Luzacjusz

Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4806 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 385 KM (283 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Porsche Cayenne I 4.8 V8 S 385KM 283kW 2006-2010
17,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Porsche Cayenne I
SUV 4.8 V8 S 385KM 283kW
1. Średnio 12,5L / 100 km, przy przepisowej jeździe na drodze 80% trasa / 20% miasto 2. Minimalne jakie mi wyszło to 11,85L/100 km na trasie, ekspresówka + autostrada. Gdyby nie "dynamiczne" przyspieszenia zapewne dałoby rade zejść do 11L. 3. Maksymalnego jeszcze nie testowałem w pełnej krasie. No ale butując go na sporcie, zapewne i 20 przekroczy. W rozliczeniu rocznym wychodzi najtaniej spośród innych suvów. Dlaczego? Bo 3.0 tdi touareg wymaga serwisu częściej niż ja myje zęby w ciagu tygodnia a przy prędkości 130 km/h na trasie pali 13-14L ropy ( a porszak 12L).
20,3
Porsche Cayenne I
SUV 4.8 V8 S 385KM 283kW
Tutaj niestety nie jest najlepiej,ale skoro ktos decyduje sie na zakup tego samochodu,najpierw powinien zdac sobie sprawe z kosztow eksploatacji tego pojazdu.Pali ta maszyna duzo,na polskie warunki nawet mega duzo.Natomiast przy cenie 0,90 pln za litr bezolowionwej moge sobie pozwolic na jazde non stop na trybie sport.Nie mam pojecia jakie sa ceny przegladow,gdzies wyczytalam,ze w Polsce to ok.600 euro w Berlinie 500 euro.Moze warto by sie wybrac na przeglad i zwiedzanie stolicy zachodnich sasiadow jednoczesne???Ja pewnie bede robila przeglady tu gdzie kupilam moj samochod.
15,3
Porsche Cayenne I
SUV 4.8 V8 S 385KM 283kW
Zużycie paliwa przy jeździe bocznymi drogami do 100km/h - ok 12l/100 Zużycie przy jeździe autostradowej 140-150km/h - 13,8l/100 Zużycie w mieście od 18 do 21l/100. Maxymalne zużycie w miescie: 27l/100 (Wrocław centrum) Minimalne zużycie: 10l/100 - jazda bocznymi pustymi drogami w słowackich Tatrach. Wszystkie pomiary na paliwie PB98 z stacji BP. Średnie spalanie z 5200km - 15,4l/100 Auto całkowicie seryjne. Skrzynia automatyczna Tiptronic.
Porsche Cayenne I