AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Pontiac
Trans Sport
I
3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Informacje
o Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Lata produkcji:
1989 – 1996
(1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996)
Segment:
VANy
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Produkowany
od
1989
do
1996
roku
Pojemność skokowa
3791
cm
3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
175
KM
(129
kW
)
przy
4800
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
305
Nm
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów
6
Układ cylindrów
widlasty
Liczba zaworów
2
Stopień sprężania
9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na przednią oś
Dostępny
Zobacz dane techniczne
Oceny
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Liczba ocen:
43
Ogólna ocena
4,2
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(94%)
Zalety
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Silnik
+ Wentylacja i ogrzewanie
Wady
- Układ jezdny
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybrane
oceny
4,4
~norA
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Zaskakująco nowoczesny, wręcz "futurystyczny" jak na swoje lata van o oryginalnej już wtedy, bardzo aerodynamicznej sylwetce wykonanej w nowatorskiej technologii rodem z Corvette, która niezbyt przypadła do gusty konserwatystom, przez co TS nie osiągnął spektakularnego sukcesu jak jego największy konkurent - Voyager/Caravan. Pojemne, bardzo wygodne i solidne auto do połykania km o zaskakująco dobrych paramentach trakcyjnych nawet przy dynamicznej, "nieamerykańskiej" jeździe na autostradach oraz naprawdę niskim spalaniu (9 L/100 km) jak na tego typu gabaryty i silnik! Mój ma przejechane od nowości niecałe 150 tys. km (drugi właściciel), więc dobrze wiem, co piszę... :) Wersje EU do 1996 zachowały swój charakterystyczny dziób, zaś amerykańskie od 1993 otrzymały bardziej tradycyjny przód z modelu bodaj Bonneville. Od 1992 wersje EU są "przechrzczonymi" modelami Oldsmobile Silhouette = trochę bardziej ugrzeczniona sylwetka. Ogólnie z drobnymi różnicami stylizacyjnymi ten van jest konstrukcyjnie identyczny z Chevroletem Lumina APV i wspomnianym Olds'em. Ciekawostka: oryginalny projekt GM skopiował VW przy Sharanie (wraz z Fordem i Seatem) zaraz pod koniec produkcji U-Vanów przez GM. Gdyby tego było masło, to nawet ich face-lifting został przeprowadzone wg podobnego schematu!
4,7
~Grzegorz MI
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Po prostu samochód do którego trudno się przyczepić, na trasy doskonały na wypady ze znajomymi na grilla również, do przewożenia rodzinki, po prostu szybki, duży VAN. O mocy 175KM potrafi jechać na autostradach spokojnie po 170 km/h z pełnym obłożeniem 6 osób plus bagaż. Jak na tak wiekowe auto nie spodziewałem się tak małej awaryjności na trasach. Wygodny po przejechaniu 700 km nie jesteś zmęczony jakbyś jechał OPLEM ASTRĄ II czy Skodą Felicją Kombi. Nie wytrzęsie Ciebie jak w twardych zawieszeniach. po prostu inny styl jazdy i przyjemność. Dziur dzięki zawieszeniu dosyć miękkiemu nie czujesz. Nic dodać nic ująć. Jak na takie auto warto go kupić, jazda nim jest przyjemnością.
4,4
~jerzy.koziol@op.pl
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Jestem mechanikiem samochodowym,więc ocena moja może być traktowana jako dosyć wiarygodna.Pomimo drobnych usterek na jakie samochód co jakiś czas cierpi nie mam zamiaru na zmianę marki. Faktem jest w prawdzie że jeżeli samochód zepsuje się gdzieś w trasie to "klękajcie narody" nie ma zlituj,ale czy jadąc Dodgem,czy nawet samochodem niemieckim w każdej chwili i w każdym mieście możemy oczekiwać pomocy ? Elektronika samochodowa wymaga fachowej pomocy i ztym musimy sie pogodzić. Zyczę szerokiej drogi Jerzy Kozioł Gliwice
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Liczba raportów:
43
Średnie spalanie dla
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
pb
12,6
l/100 km
lpg
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
15,1
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Wspaniałe auto. Ekonomiczne,bezawaryjne,solidne,przestronne.Nikt nie wspomina że Trans sport wykonany jest z żywicy, dzięki temu mój z 1994 roku wygląda lepiej niż 10 letni ford. Auto idealne dla rodziny,idealne w dalekie trasy(nadbieg 120km/h=1800obr/min)tempomat.Automatyczna skrzynia idealnie zgrana z silnikiem.Jazda tym samochodem to odpoczynek. Naprawde polecam to auto, nie bujcie się aut z USA są lepsze od szmecwagenów, ekonomiczne i bardzo wygodne. Moj spala średnio 16 l LPG, jakby golf 1.8 spalał 7 L Pb.
Pb
11,9
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
No co, w trasie jakbys jechał 70 - a raz tak musiałem z gdańska do warszawy, to on miał spalanie na poziomie 9 litrów benyzny. Ogólnie w mieście od 12,3 - 13.3, w trasie od 10,1 - 11. Oczywiście raz w mieście uzyskałem 10,9 ale to była mega ekonomiczna, delikatna jazda. Spalnie można przezyć. Rekompensuje je reszta tzn, cena nabycia, koszty utrzymania relatywnie niskie, jak porównam do innych aut które miałem, choć tu nie jestem obiektywny bo wszystko robimy sami. W warsztach wiadomo naciągają i to zwłaszcza na amerykancach. Nie można się dać. JAK robisz sam to jest super. Wiadomo, jak go kupiłem od Niemca pod Frankfurtemi przyjechałem nim to od razu wymieniliśmy sporo częśći. Bo auto które ma 13 latek nawet jeśli dobrze użytkowane zawsze wymaga ingerencji. Dbam i miło mi się nim jezdzi. Ma coś w sobie. Jak stoje obok Galaxy albo Sharana to wtedy w pełni to sobie uswiadamiam. Całe szczęscie, że zdążyłem go kupić w jeszcze wspaniałym stanie bo z roku na rok bedzie coraz trudniej, az w koncu tylko pasjonaci beda pomykać przez Polskę pontonami. a jeszce jedno, jak już nim jezdzicie to zawsze sie pozdrawiamy na drodze....nie jak reszta......
Pb
10,3
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Różnica pomiędzy 3100 i 3800 jest bardzo duża i nie jest prawdą że większa pojemność powoduje większe spalanie.Nic bardziej mylnego niż tego typu rozumowanie.Wytłumaczenie jest banalnie proste.Pontiac 3100 ma zbyt słaby silnik jak na samochód o tych gabarytach i ciężarze.Pozatym 3100 ma tylko 3 biegi gdzie 3800 ma cztery.Zalecam jeżdzenie zawsze na "D w kółeczku" /4 bieg/Jeżdżę Pontiacami od 10 lat i wydaje mi się że mam je opanowane na tyle że mogę tutaj podzielić się swoimi spostrzeżeniami.Spalanie 3800 to 11,0 benzyny ilub 14,0l gazu /bez sekwencji/Oczywiście znajdą się tacy których moja opinia rozśmieszy,ale to będą kierowcy którym nawet maluch palił 10 litrów benzyny.Technika jazdy nie każdemu jest dana jednakowa.Oprócz tego ilu dyskutantów tyle znawców jedynych w swoim rodzaju.Widuję takich kierowców Pontiaców którzy się ścigają z BMW i traktują je jako auta do transportu/TRANS? jak i do wyścigów/SPORT?/Bzdura!Ale niektórych ....nie sieją!!!Pozdrawiam
Zobacz wszystkie raporty spalania
Dziennik kosztów
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Liczba wpisów:
60
Sprawdź wydatki dla
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
LPG
30,42
zł
za 100 km
Zobacz wszystkie dzienniki
Usterki
Pontiac Trans Sport I
Liczba wpisów:
5
szarpanie silnika przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, lekkie falowanie obrotów na postoju
Pontiac Trans Sport I 2.3 i 16V 137KM 101kW 1993-1996
silnik
szarpanie silnika przy mocnym wciśnięciu pedału gazu,+lekkie falowanie obrotów na postoju uszkodzenie modułu zapłonowego (kość elektroniczna), znajduje się w pokrywie nakładanej na świece wymienić całą pokrywę lub kość elektroniczną
Oczekuje na rozwiązanie
spalanie
Pontiac Trans Sport I 3.1 i V6 SE 122KM 90kW 1989-1996
lpg
bardzo duzo pali przy spokojnej jezdzie pali 20 litrow gazu. czyzby cos bylo popsute /???? duzo pali i nie wiem dlaczego .
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
nierówna praca silnika silnik po kilu sekundach gaśnie
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
układ wtryskowy
nierówna praca co jakiś czas nie chce wejść na obroty nikt nic niewie każdy mechanik chce sobie w nim pogrzebać wymieniono;czujnik polożenia wału świece przewody wysokiego napięcia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Opinie o
instalacjach LPG
Liczba wpisów:
1
1,3
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
homologacja:
"KME" Sp. z o.o.
instalacja:
AC STAG 300
przebieg:
190 tys. km
użytkowana przez:
80 tys. km
Nie ma różnicy benzyna/gaz jeśli chodzi o pracę silnika
Zobacz wszystkie opinie LPG
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
4,2 (43 oceny)
Wybierz inny silnik
2.3 i 16V 137 KM
3.1 i V6 SE 122 KM
3.4 i 170 KM
3.8 i V6 175 KM
Wybierz inny silnik
Pontiac Trans Sport w pigułce
Pontiac Trans Sport
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Pontiac Trans Sport
Dane techniczne
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Raporty zużycia paliwa
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Opinie
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Usterki
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Publikacje
Pontiac Trans Sport
Newsy
Pontiac Trans Sport
Galerie
Pontiac Trans Sport
Nasze pomiary
Pontiac Trans Sport
Filmy
Pontiac Trans Sport
Ogłoszenia
Pontiac Trans Sport
Ceny aut używanych
Pontiac Trans Sport
Dziennik kosztów
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Opinie o instalacjach LPG
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
Testy zderzeniowe
Pontiac
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Pontiac Trans Sport I
Dane techniczne
118 raportów
zużycia paliwa
122 opinie
użytkowników
5 zgłoszonych
usterek
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy