Szukaj

Informacje o Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996

Lata produkcji: 1989 – 1996
Segment: VANy
Produkowany od 1989 do 1996 roku
Pojemność skokowa 3791 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~norA
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Zaskakująco nowoczesny, wręcz "futurystyczny" jak na swoje lata van o oryginalnej już wtedy, bardzo aerodynamicznej sylwetce wykonanej w nowatorskiej technologii rodem z Corvette, która niezbyt przypadła do gusty konserwatystom, przez co TS nie osiągnął spektakularnego sukcesu jak jego największy konkurent - Voyager/Caravan. Pojemne, bardzo wygodne i solidne auto do połykania km o zaskakująco dobrych paramentach trakcyjnych nawet przy dynamicznej, "nieamerykańskiej" jeździe na autostradach oraz naprawdę niskim spalaniu (9 L/100 km) jak na tego typu gabaryty i silnik! Mój ma przejechane od nowości niecałe 150 tys. km (drugi właściciel), więc dobrze wiem, co piszę... :) Wersje EU do 1996 zachowały swój charakterystyczny dziób, zaś amerykańskie od 1993 otrzymały bardziej tradycyjny przód z modelu bodaj Bonneville. Od 1992 wersje EU są "przechrzczonymi" modelami Oldsmobile Silhouette = trochę bardziej ugrzeczniona sylwetka. Ogólnie z drobnymi różnicami stylizacyjnymi ten van jest konstrukcyjnie identyczny z Chevroletem Lumina APV i wspomnianym Olds'em. Ciekawostka: oryginalny projekt GM skopiował VW przy Sharanie (wraz z Fordem i Seatem) zaraz pod koniec produkcji U-Vanów przez GM. Gdyby tego było masło, to nawet ich face-lifting został przeprowadzone wg podobnego schematu!
4,7
~Grzegorz MI
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Po prostu samochód do którego trudno się przyczepić, na trasy doskonały na wypady ze znajomymi na grilla również, do przewożenia rodzinki, po prostu szybki, duży VAN. O mocy 175KM potrafi jechać na autostradach spokojnie po 170 km/h z pełnym obłożeniem 6 osób plus bagaż. Jak na tak wiekowe auto nie spodziewałem się tak małej awaryjności na trasach. Wygodny po przejechaniu 700 km nie jesteś zmęczony jakbyś jechał OPLEM ASTRĄ II czy Skodą Felicją Kombi. Nie wytrzęsie Ciebie jak w twardych zawieszeniach. po prostu inny styl jazdy i przyjemność. Dziur dzięki zawieszeniu dosyć miękkiemu nie czujesz. Nic dodać nic ująć. Jak na takie auto warto go kupić, jazda nim jest przyjemnością.
4,4
~jerzy.koziol@op.pl
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Jestem mechanikiem samochodowym,więc ocena moja może być traktowana jako dosyć wiarygodna.Pomimo drobnych usterek na jakie samochód co jakiś czas cierpi nie mam zamiaru na zmianę marki. Faktem jest w prawdzie że jeżeli samochód zepsuje się gdzieś w trasie to "klękajcie narody" nie ma zlituj,ale czy jadąc Dodgem,czy nawet samochodem niemieckim w każdej chwili i w każdym mieście możemy oczekiwać pomocy ? Elektronika samochodowa wymaga fachowej pomocy i ztym musimy sie pogodzić. Zyczę szerokiej drogi Jerzy Kozioł Gliwice
Średnie spalanie dla Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996
12,6
l/100 km
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,1
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Wspaniałe auto. Ekonomiczne,bezawaryjne,solidne,przestronne.Nikt nie wspomina że Trans sport wykonany jest z żywicy, dzięki temu mój z 1994 roku wygląda lepiej niż 10 letni ford. Auto idealne dla rodziny,idealne w dalekie trasy(nadbieg 120km/h=1800obr/min)tempomat.Automatyczna skrzynia idealnie zgrana z silnikiem.Jazda tym samochodem to odpoczynek. Naprawde polecam to auto, nie bujcie się aut z USA są lepsze od szmecwagenów, ekonomiczne i bardzo wygodne. Moj spala średnio 16 l LPG, jakby golf 1.8 spalał 7 L Pb.
11,9
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
No co, w trasie jakbys jechał 70 - a raz tak musiałem z gdańska do warszawy, to on miał spalanie na poziomie 9 litrów benyzny. Ogólnie w mieście od 12,3 - 13.3, w trasie od 10,1 - 11. Oczywiście raz w mieście uzyskałem 10,9 ale to była mega ekonomiczna, delikatna jazda. Spalnie można przezyć. Rekompensuje je reszta tzn, cena nabycia, koszty utrzymania relatywnie niskie, jak porównam do innych aut które miałem, choć tu nie jestem obiektywny bo wszystko robimy sami. W warsztach wiadomo naciągają i to zwłaszcza na amerykancach. Nie można się dać. JAK robisz sam to jest super. Wiadomo, jak go kupiłem od Niemca pod Frankfurtemi przyjechałem nim to od razu wymieniliśmy sporo częśći. Bo auto które ma 13 latek nawet jeśli dobrze użytkowane zawsze wymaga ingerencji. Dbam i miło mi się nim jezdzi. Ma coś w sobie. Jak stoje obok Galaxy albo Sharana to wtedy w pełni to sobie uswiadamiam. Całe szczęscie, że zdążyłem go kupić w jeszcze wspaniałym stanie bo z roku na rok bedzie coraz trudniej, az w koncu tylko pasjonaci beda pomykać przez Polskę pontonami. a jeszce jedno, jak już nim jezdzicie to zawsze sie pozdrawiamy na drodze....nie jak reszta......
10,3
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Różnica pomiędzy 3100 i 3800 jest bardzo duża i nie jest prawdą że większa pojemność powoduje większe spalanie.Nic bardziej mylnego niż tego typu rozumowanie.Wytłumaczenie jest banalnie proste.Pontiac 3100 ma zbyt słaby silnik jak na samochód o tych gabarytach i ciężarze.Pozatym 3100 ma tylko 3 biegi gdzie 3800 ma cztery.Zalecam jeżdzenie zawsze na "D w kółeczku" /4 bieg/Jeżdżę Pontiacami od 10 lat i wydaje mi się że mam je opanowane na tyle że mogę tutaj podzielić się swoimi spostrzeżeniami.Spalanie 3800 to 11,0 benzyny ilub 14,0l gazu /bez sekwencji/Oczywiście znajdą się tacy których moja opinia rozśmieszy,ale to będą kierowcy którym nawet maluch palił 10 litrów benzyny.Technika jazdy nie każdemu jest dana jednakowa.Oprócz tego ilu dyskutantów tyle znawców jedynych w swoim rodzaju.Widuję takich kierowców Pontiaców którzy się ścigają z BMW i traktują je jako auta do transportu/TRANS? jak i do wyścigów/SPORT?/Bzdura!Ale niektórych ....nie sieją!!!Pozdrawiam
Pontiac Trans Sport I