Szukaj

Informacje o Peugeot 607 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do klasy wyższej (segment E) produkowany w latach 2000-2010. Flagowy model francuskiej marki, następca Peugeota 605, z którym dzielił część rozwiązań technicznych (m.in. oba samochody zbudowano na tej samej platformie podłogowej), ale znacznie różnił się od niego pod względem stylistycznym. W 2004 roku 607-ka przeszła drobną modernizację. W 2011 roku Peugeot wprowadził na rynek jej następcę, którego jednak, wbrew tradycji, nie nazwano 608, lecz 508 i umiejscowiono w segmencie D.
czytaj więcej
Powagosław
Patrząc na ten samochód, mam mieszane uczucia, chyba dokładnie tak samo jak większość ludzi. Niby elegancki, o ciekawych kształtach, a jakoś nieprzekonujący. Niby duży, a w środku wcale nie jest tak przestronnie. Nie jest to najlepsze dzieło w historii Peugeota. ~Powagosław
Luzacjusz
Czterokołowy nudziarz a la kiełbasa zwyczajna. W sam raz dla pantoflarza-domatora, któremu wydaje się, że jest angielskim lordem, bo kupił sobie duży samochód ze srebrnymi pokrętłami. No dobrze, może nie jest aż tak źle, ale jest też bardzo daleko od dobrze. Jest po prostu smętnie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 314 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~Cezorex
Peugeot 607
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Przez rok użytkowania, mogę stwierdzić, że warsztat jest jego drugim domem. Używane jako daily do pracy i sporadycznie długie trasy, nigdy nie zawiodło mechanicznie i dowiozło na miejsce. Z tym autem jest tak, że jak zadbasz to będzie jeździło, ale usterka goni usterkę, szczególne jeśli chodzi o elektronikę. Do szału doprowadzają też skrzypiące hamulce jak w autobusach MPK, niezależnie co się założy, bo montowałem i najtańsze i brembo - efekt ten sam. Dużym plusem jest komfort. To jest już limuzyna, a na długich trasach nikt nie ma prawa narzekać na brak miejsca czy wygodę. Jak na ten rok auto mocno naszpikowane bajerami, które lubią się też psuć. Po zmianie na inne, odczuwam brak wygód, do których już się przyzwyczaiłem.
4,0
~Daddda
Peugeot 607
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Przez pierwsze 8/9lat posiadania samochodu byłem w nim naprawdę zakochany a on sie odwdzięczał bezawaryjnością i małymi kosztami. 2lata temu może 1,5 coś między nami zaczęło się psuć, a dokładnie w nim, nic poważnego same ****rele ale nawarstwiające sie ****rele dają taki sam efekt jak rozwalony rozrząd. Załamujesz ręce.. Do elektryka jeździłem z listą usterek długości papieru toaletowego. Pompujesz pieniądze w jedno, to zepsuje sie drugie. Więc musieliśmy sie rozstać. Uczucia mieszane, ale chyba jednak wole go pamiętać jako tą niezawodną limuzynę która robiłą wrażenie.
4,7
~Prezes
Peugeot 607
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Generalnie auto oceniam bardzo ale to bardzo dobrze. Pamiętajmy, że jest to duży francuz. A jak powszechnie wiadomo aut na F się nie kupuje. BZDURA NA BIEGUNACH - POLECAM SZCZERZE - nie wierzcie w te brednie! Auto jest wielki, bardzo ekonomiczne, mozna je kupić dużo taniej niz konkurencje, umiarkowane ceny części a miny szwabów, których mijam na ich autobanach i wszystkie gute auto na parkingu + zazdrosne spojrzenia ludzi na przejściu dla pieszych są bezcenne. Kawał dobrego auta za bardzo nie duże pieniądze. Polecam Wersje 2.2 HDi (ale pozbyć sie od razu FAPa i raz na jakis czas dolac dodatku do baku żeby przeczyścić wtryski - wiadomo polskie paliwo) oraz wersje bęzynową 2.2 16V. Słabsza i mnijeszy moment obrotowy ale unikamy drogiego i upierdliwego serwisu Diesla. Ten silnik znosi także bardzo dobrze LPG. Unikałbym wersji z regulowanym zawieszeniem - nie jest to pełna pneumatyka jak w S classe czy C6 ale też jest kosztowna jak już ją nasze polskie drogi załatwią...
Średnie spalanie dla Peugeot 607 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2010
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Peugeot 607
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Świetne auto! Polecam wszystkim co lubią wygodne i bezpieczne auta. Trzy lata jeżdżę i nic nie tknąłem. Do pracy dojeżdżam 120 km , jeszcze jakieś zakupy, własne sprawy, wyjazdy służbowe i 100 tysięcy przejechane. Razem przebieg 280 tys. Autem przemieszczam się w rejonie jeleniogórskim więc pod górę i z góry. Niesamowicie ekonomiczny jak bym nie kombinował to około 6L 0N. Jest tylko jedna sprawa na którą zwrócę uwagę. Skrzynia biegów jest manualna. W automacie o takim spalaniu można sobie poważyć. Za automatyczny komfort trzeba sobie doliczyć jakieś 2 litry.
7,0
Peugeot 607
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Średnie minimalne spalanie to wynik spokojnej jazdy z oławy do Wrocławia(27km) w tym jazda po wrocławiu oraz droga powrotna. Natomiast średnie maksymalne spalanie to jazda z domu do pracy lub na zakupy czyli 100% cykl miejski. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to prędkość na autostradzie przy maksymalnej prędkości 70km/h. Nie zauważyłem różnicy w spalaniu między jazdą na tempomacie a bez oraz między jazdą na klimie i bez klimy. W mojej opinii samochód BARDZO oszczędny. Mocny, dynamiczny i ciężki a mimo to moje średnie spalanie wynosi od 7-8 litrów(cykl mieszany z przewagą miejskiego).
6,4
Peugeot 607
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Bo każde auto to skarbonka. Kwestią wyboru jest co dostajemy i za ile oraz fakt ile później musimy wrzucić do tej skarbonki. Jesli chodzi o zużycie paliwa to tak jak już wspominałem do momentu wymiany wtrysków spalanie jak na takie auto było bardzo dobre - w trasie 2500km przy ok 150km/h regularnie osiągałem spalanie w granicach 6.3-6.4 l/100km. W mieście wszystko zależy czy silnik jest zimny i jak bardzo go ciśniemy. Jesli mamy ciężką nogę to nawet i 12 litrów w mieście zje. Ale jeżdząc jak średnio rozgarnięty człowiek zapewne będzie to ok 9l/100km co przy tej wielkości auta i jego wadze jest moim zdaniem b/dbr wynikiem. Co do serwisu to sprawa wygląda gorzej i jest największą bolączką tego bardzo udanego modelu auta. Generalnie nie polecam ASO Peugeota. Przerobiłem kilka z nich w pd i środkowej polsce a także kilka poza granicami polski. Goście guzik wiedzą a kase biorą. Nie koniecznie większą niż inni mechanicy. Czasami w ASO robocizna jest nawet tańsza. Za to części w ASO mają bardzo drogie. Koło dwu masowe tej samej firmy możemy dostać dwa razy taniej niż w ASO. O FAPie czyli układzie emisji spalin nawet nie będę wspominał bo ceny tych elementów to już jakaś astronomia. Generalnie serwisując auto poza ASO to ceny są bardzo przystępne. Podstawowe elementy eksploatacyjne jak filtry, oleje itp są na tym samym poziomie co do niemieckich aut i wybór jest spory. Duzy wpływ na ceny części ma zastosowanie podobnych elementów jak w bardzo popularnym peugeocie 406. Tak ak 406 a nie 407. Co do silników to także są takie jak w innych modelach Peugeota lub Citroena czyli PSA i jesli tylko poszukamy to bez problemu znajdziemy je w przystepnych cenach.

Usterki Peugeot 607

Liczba wpisów: 17
Silnik gaśnie przy 2 tys. obrotów.
  • Peugeot 607 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2010
  • silnik
Witam ! Jestem tu nowy. Kupiłem 3 tyg. temu 607 i co i źle . Po pirwsze miałem problem z odpaleniem wozu ale elektyk diagnoze postawił pompka paliwa w baku - zgadza sie odpala. Drugi problem auto szarpało przy dodawaniu gazu tak w granicach 2-3 tysięcy ale dalej szło mimo że wyświetlał się błąd system antipollution ... Po sprawdzeniu pompy wysokiego ciśnienia jakimiś zegarami czy barometrami okazało się że zawór ciśnienia pompy paliwa czy jakoś tak - wymieniono na nowy. Dziś dzwonił mechanik że auto gotowe odpala, nie szarpie wszystko jest ok. Po odebraniu auta przejechałem jakiś kilometr auto raz szarpnęło i zgasł i znów ANTI itd ! Odpaliłem chyba za drugim razem i nawrotka do warsztatu - zmieniam znowu na dwójke jaies 2 tysie obrotów i ... znowu pik i zgasł i znów ANTI. Dotoczyłem się na jedynce do niego i co się okazało- odpiął się jakiś wężyk od paliwa i niby to. Założyliśmy. komputer oczywiście podpiął pokasował błędy i jade. I znowu dwójka 2 tysie obrotów i to samo. Po ponownym odpaleniu już na jedynce mi zgasł. Dotoczyłem się do niego i zostawiłem auto. Wtryski na przelewach wyszły cacy. To już wolałem jak szarpie ale jedzie niż to co teraz się dzieje. Co mam zrobić bo od trzech tygodni auta na oczy nie widze i mam ochote pojechac do tego co mi to sprzedał. Pomocy ! . .
Problem rozwiązany
2 komentarze
Drgania silnika podczas odpalania i gaszenia, drgania karoserii na postoju
  • Peugeot 607 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2010
  • silnik
Od jakiegoś czasu w mojej Lwicy zauważyłem dziwne drgania podczas odpalania i gaszenia silnika oraz drgania całej karoserii podczas postoju na biegu jałowym np. na światłach, w korku. Po odwiedzeniu serwisu stwierdzono jednoznacznie: dwumasa do wymiany. Koszt w serwisie: ponad 6.000 zł (dwumasa ze sprzęgłem) Wiadomo- trzeba to wymienić ponieważ w najgorszym przypadku po rozerwaniu koła można uszkodzić trwale skrzynię i silnik. Krótko- z hurtowni kupiłem koło dwumasowe z kompletem sprzęgła za 2.000 zł. Koszt wymiany w zaprzyjaźnionym ale profesjonalnym zakładzie mechaniki pojazdowej- 350 zł Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego, auto cichutko i delikatnie odpala, płynnie wygasza silnik a podczas jazdy odczuwam jakby płynniejszą i dynamiczniejszą jazdę. Oczywiście komfort jazdy się podniósł i już nie czuć drgań karoserii.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Threads - brak mocy- dynamiki początkowej
  • Peugeot 607 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2010
  • silnik
w pierwszej fazie ruszania bardzo słaba dynamika, moc silnika. Samochod ma problemy wkręcic sie na obroty . Po przekroczeniu około 2000 tys/obr- samochod dostaje przyspieszenia - mocy i wszystko OK .Dobra dynamika, przyspieszenie podczas jazdy powyżej tych obrotów. Wyś. nie podaje zadnych usterek. Silnik pali na dotyk. Zadnych drgań, gasnięc, szarpań itp. Wymienione nowe świece. FAP, usuniety, katalizator drożny, EGR czysty, turbina daje kopa - ????????????? nie ustalono przyczyny
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Peugeot 607