Szukaj

Informacje o Peugeot 605

Lata produkcji: 1989 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do klasy wyższej (segment E) produkowany w latach 1989-1999. Następca Peugeota 604, który z powodu rozczarowujących wyników sprzedaży został wycofany kilka lat przed debiutem 605. Model 605 również nie podbił rynku aut luksusowych. Choć zaprojektowało go biuro Pininfarina, był zbyt podobny do mniejszego modelu 405. Krytykowano go również za jakość i usterki. Samochód znalazł ponad 255 tysięcy nabywców. W 1999 roku w jego miejscu w ofercie marki pojawił się Peugeot 607.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 605

Liczba ocen: 131
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~elegancja~francja
Peugeot 605
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Auto z pod znaku lwa to mój drugi samochód jednak wcześniej zaufałem opinii na temat Volkswagena i tuż po zdaniu prawa jazdy koledzy namówili mnie do nabycia Passata B4 2.0 B + LPG z 1996 roku w całkiem przyzwoitym stanie. Następny rok z tym samochodem był koszmarem ciągłe usterki, stuki zawieszenia, dwukrotna wymiana amortyzatorów, korozja na nadkolach, brak komfortu jazdy byle dołek zęby powybijane, wymiana skrzyni biegów i wiele innych drobiazgów. Skarbonka bez dna. Nie wiem, czym Volkswagen wśród polaków zasłużył sobie na tak wysoką opinię. Kupiłem 5 kg szpachli najtańszy lakier w spreju popoprawiałem go z grubsza zamknąłem w garażu i na szczęście udało mi się go sprzedać za względne pieniądze. Przez ten niemiecki szajs nabawiłem się nienawiści do samochodów i postanowiłem w ogóle nie kupować auta. Całe lato przejeździłem rowerkiem, ale nadeszła jesień i zostałem zmuszony do kupna czegoś z dachem. Kompletnie nie wiedziałem, za czym się rozglądać odpadały produkcje niemieckie, francuskie miały złą opinię POLACZKÓW, japońskie za drogie a włoskie totalnie nie przypadały mi do gustu. Wiedziałem tylko, że chce samochód klasy średniej w nadwoziu sedan/limuzyna. Przypadkiem wpadł mi w oko samochód dotąd mi zupełnie nieznany model 605 od francuskiej marki Peugeot ładna sylwetka wszystko na swoim miejscu. Chciałem być innym od większości Polaczków nie jeździć autem niemieckim, więc zaryzykowałem znalazłem ogłoszenie ze znakomitym wyposażeniem w dobrej cenie i zakupiłem Peugeota 605 2.0 16V 1998r z maksymalnym wyposażeniem za 9.500 Tyś. Już po pierwszej jeździe wiedziałem, że to jest to bardzo dobre zawieszenie znakomicie wybierające nierówności, pięknie się prowadzi, dynamika w sam raz, wygoda, przestrzeń a zarazem bezpieczeństwo. Założyłem gaz sekwencyjny i uwaga jak na razie jedyna rzecz, jaka mi unieruchomiła 605-tkę to niemiecka pompka paliwowa. Nie mam z nią żadnych mechanicznych problemów zero oznak rdzy, bardzo trwała i mocna karoseria silnik bez problemów pracuje na gazie. Przyjemnie się nią jeździ aż nie chce się wysiadać. Oczywiście trzeba o nią zadbać tzn. częste wymiany łączników stabilizatorów tył rzadziej przód. Olej filtry i rozrząd wymieniać na czas. Ty będziesz ją szanował ona poszanuje Ciebie. Żeby nie było, że same zalety wspomnę jeszcze o wadach: z tego co wiem bo nie doświadczyłem tego w wersjach przed liftingiem lubią się psuć rzeczy elektryczne takie jak Ele. szyberdach, Ele. Lusterka, zegarek, termometr. Podobno to wszystko zostało dopracowane w liftingu, który odbył się w roku 1995/1996<. W moim egzemplarzu jak do tej pory wszystko na razie działa i niech tak zostanie. Tak jak już mówiłem wcześniej lubią się wybijać łączniki stabilizatorów przeważnie z tyłu no, ale niestety coś za coś, bo zawieszenie pod względem komfortu jest naprawdę rewelacyjne, po dłuższej eksploatacji wyrabiają się wodziki skrzyni biegów, co powoduje długi skok lewarka zmiany biegów jednak ich zakup to jakieś groszowe sprawy. Mogłaby mieć trochę lepsze hamulce (kompletnie nie polecam wersji bez, ABS) bo jakby nie patrzeć to ciężki wóz. Jest też problem z dostępnością niektórych części, ale dla chcącego nic trudnego. Rozmawiałem kiedyś z właścicielem 605-tki z silnikiem 2.1 diesla i przebiegiem ponad 500 tyś km i też bardzo chwalił ogólnie samochód jak i silniki wysokoprężne Peugeota. Najpiękniejsze jest w 605-tce to, że ona ma swój charakter i dusze. Jeżeli mijasz lub spotykasz na parkingu taką drugą uśmiech na twarzy rodzi ci się sam. ;-)
4,5
~Farnir
Peugeot 605
Sedan 2.0 Turbo 141KM 104kW
Jest to moja druga 605 wcześniejszą miałem w dieslu 2.1 i chciałem się przesiąść na 605 2.5, ale trudno mi było znaleźć ten silnik w dobrym stanie i w rozsądnej cenie i przez przypadek kupiłem 2.0 TURBO + LPG po lifcie bardzo zadbaną. Początkowo sceptycznie podchodziłem do turbo z gazem ale teraz mimo tego że auto ma ponad 300tys i żona mi marudzi żeby go zmienić na o wiele nowsze kombi nie potrafię się z nim rozstać (i nawet cieszyłem się że nie kupiłem 2.5 ze wzgledu na wysokie koszty części). Przez 3 lata przejechalem nim 100000km w tym ciągałem lawete, pojechałem nim do Irlandi i z powrotem, auto jest świetne ani razu mnie nie zawiodło słowo AWARIA jest mi obce. Przez okres jego użytkowania tylko raz wydałem ok. 800zł na wymiane kompletnego rozrzadu, pompy wody, wymiane koncowek drazkow, łączników i gum oraz poduszki silnika, a także zestaw naprawczy parownika. No i wymieniłem skrzynie (koszt skrzyni 300zł) ale to z powodu ciągania lawety bo wybijało mi 5 bieg oraz wymiany oleju i świec. Oprócz wymienionych kosztów dochodzi tylko gaz i to najwiekszy plus tego samochodu, w zależności od ceny gazu koszt 100km to 12zl do 16zl zależy w jakie cenie sie go tankuje co wychodzi taniej niż ON czy RED BULL, chociaż jak liczyłem że miał bym tankować benzynke to niestety auto robi się strasznie drogie w eksploatacji. Silnik jest rewelacyjny mimo tego że Turbina daje mało koni zwieksza znacznie moment obrotowy co sprawia że auto świetnie przyśpiesza i po mieście nie da się nim \"spacerować\". Auto godne polecenia z bardzo udanym lecz rzadko spotykanym (świetnym) silnikiem
4,6
~Piotrek
Peugeot 605
Sedan 3.0 167KM 123kW
Polecam to auto. Nie musisz zarabiac wiecej niz 1.500zl miesiecznie aby utrzymac to auto. Musisz jedynie byc cierpliwy, opanowany i wiedziec, ze silnik bez oleju nie jezdzi dobrze a czarna plama pod autem swiadczy o tym,ze czas wjechac na kanal. Ogolnie rzecz biorac jest to idealne auto dla ludzi, ktorzy kochaja klase, wygode i maja swoja opinie wyrobiona na tzw. GOLFOWCOW. Kogo kreca pancerwageny tego kreca... ja mam nieco bardziej wysublimowany gust. Instrukcja obslugi tego pojazdu znajduje sie na forum tego auta w internecie. wpisz forum 605 a dowiesz sie wszystkiego. Pozdrawiam forumowiczow!

Raporty spalania Peugeot 605

Liczba raportów: 108
Średnie spalanie dla Peugeot 605
9,4 – 13,0
l/100 km
6,5 – 7,7
l/100 km
4,7 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Peugeot 605
Sedan 2.0 Turbo 147KM 108kW
Więc tak. Autko super ,bardzo wygodne, silnik bardzo dynamiczny niejeden śmierdzący volkswagen i wiejskie bmw się przekonało jak na 147 koni to bardzo ładnie ciągnie. Jeżeli chodzi o spalanie to jest tak kiedyś kiedyś potrafiłem średnio zejść nawet do 8,5 - 9,0 a w trasie nawet 7,0 - 7,5 nie wiem jak to było możliwe ale tak było i nie wlokłem sie oczywiście, ciągle ponad 100 km/h było na zegarze, a teraz ciężko mi zejść z 15,0 litrów średnio nie wiem może coś sie poprzestawiało ale też bardziej go cisne. Dodam też że ma przejechane ponad 250 tys, a ile było cofnięte nie wiem :)i nie miałem żadnej awarii silnika. Auto naprawde mało awaryjne.
4,7
Peugeot 605
Sedan 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Tutaj jestem bardzo zaskoczony jeśli jesienią potrafię tym ustrojstwem na jednym baku (80l po korek) przejechać ok 1250 km gdzie bagażnik jest załadowany po luft i razem ze mną jedzie 4 osoby i zostaje litr na dojazd do Orlenu to to auto naprawdę mało pali (włączając oczywiście poranne grzanie silnika).... jeśli chodzi o przeglądy normalnie jak w tej klasie... powiem tak przy usuwaniu wszystkich bieżących usterek oraz przy dbaniu o przeglądy auto utrzyma osoba która zarabia ok 1300 pln miesiecznie na reke
12,6
Peugeot 605
Sedan 2.0 121KM 89kW
wczesniej jezdzilem na benzynie jezdze tym samochodem od roku i jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tago auta poniwaz 2 litrowa benzyna da sie przekroczyc 200 na godzine a do tego jest bardzo dobry w prowdzeniu i latwy do opanowania czasem mozna ladnie wystraszyc osoby jadacy na fotelach pasazera, poniewaz poslizg tym samochodem przy 160 na godzine to nic strasznego poniewaz lekka kontra i spowrotem jedziemy obranym pasem ruchu... a poslizgi sa jak by powolne i bardzo latwe do opanowania od miesiaca mam gaz i tez nie ma bardzo zmiany w osiagach tego auta ale na gazie lubi wysoko sie krecic a osiagi sa calkiem dobre poniewaz kolega jezdzi rok mlodszym bmw520 w benzynie a pomimo tego przyspieszenie ma slabsze i nie moze dogonic peugota pomimo tego iz na papierze on ma 150 koni a nie 121
Peugeot 605