Model wyższej klasy Å›redniej (segment E) produkowany w latach 1975-1985, flagowy model Peugeota w tym czasie i pierwsza próba stworzenia przez markÄ™ luksusowej limuzyny w czasach powojennych (ostatnim byÅ‚ 601 z 1934 r.). Za design auta odpowiadaÅ‚o studio Pininfarina, zaÅ› pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym bazowaÅ‚o ono na mniejszym Peugeocie 504. Samochód nie podbiÅ‚ rynku – wyprodukowano niewiele ponad 153,5 tys. egzemplarzy 604. PrzeszedÅ‚ on jednak do historii jako pierwsze auto z silnikiem turbodiesel. W 1983 roku 604 zostaÅ‚ poddany faceliftingowi. W 1989 roku zastÄ…piÅ‚ go model 605.
czytaj więcej
Z perspektywy czasu można powiedzieć, że 604 to model trochę niedoceniany w historii Peugeota. Znamy opowieści o rdzy czy licznych awariach, ale ten samochód na dobrą sprawę wyznaczył kierunek dla limuzyn francuskiej marki, również jeśli chodzi o ich rozmiary. Miał też pierwszego w historii turbodiesla, który jednak nie uratował 604 w czasach kryzysu paliwowego.
~Powagosław
Tą limuzyną jeździł Wojciech Jaruzelski, ale także prymas Józef Glemp. Tyle ciekawostek, bo nawet Dalajlama nie byłby w stanie zmienić mocno nadszarpniętego wizerunku 604. Po latach widać, że również fachowcy z Pininfariny projektowali czasem dość przeciętne (żeby nie powiedzieć: nudne) samochody.
~Luzacjusz