Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej
marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei
historycznie, 508 nawiÄ…zuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi
pierwowzorami auta byÅ‚y prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na pÅ‚ycie
podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych.
Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.
czytaj więcej
W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno
charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne,
bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę
konkurencji.
~Powagosław
Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal
wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj
to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie
niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508.
~Luzacjusz