Szukaj

Informacje o Peugeot 407 SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW 2004-2011

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy Å›redniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. ZastÄ…piÅ‚ popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobyÅ‚ silnÄ… pozycjÄ™ na rynku, stajÄ…c siÄ™ jednym z najchÄ™tniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobyÅ‚ też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” byÅ‚ prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. W 2011 roku zostaÅ‚ zastÄ…piony przez model 508.
czytaj więcej
Powagosław
Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wrÄ™cz modelowa. Komfort i bezpieczeÅ„stwo jazdy – również na piÄ…tkÄ™. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesiÅ‚ poprzeczkÄ™ w klasie Å›redniej. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Wersja przed faceliftingiem byÅ‚a za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byÅ‚by w peÅ‚ni ok, gdyby nie te Å›wiatÅ‚a przypominajÄ…ce oczy wÅ›ciekÅ‚ego sprzedawcy sajgonek. WyjÄ…tkowo wybaczam, ale Peugeot, why? ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 87 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~marcel
Peugeot 407
SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Peugeot w wersji Sport Wagon czyli popularne kombi - wygodny, świetnie prowadzenie, ładnie brzmiące V6 z automatyczną skrzynią biegów. Auto daje frajdę z jazdy i ma rozsądne koszta utrzymania. Świetne połączenie V6 z automatem. Naturalnym środowiskiem dla tej jednostki napędowej wydaje się autostrada, natomiast używam go także w mieście i świetnie się sprawdza. V6 ma spory zapas mocy, możemy ruszyć ze świateł dostojnie lub wystartować jak z katapulty. Osiągi 0-100 może nie są imponujące, natomiast w trasie mocy nie powinno brakować. Silnik na postoju ma bardzo rasowy warkot, oczywiście chętnie wkręca się na obroty i wtedy silnik wręcz ryczy. Auto trzyma się baaardzo dobrze zakrętów, zawieszenie sztywne o charakterystyce zupełnie odmiennej niż spotykane w autach francuskich. Wielowahaczowe zawieszenie jest bardzo wytrzymałe, spokojnie wytrzymuje 250 tyś km na polskich drogach, jest też tanie w eksploatacji. Jego wadą na pewno jest głośność pracy i nie mam tutaj na myśli luzów w zawieszeniu, po prostu taka jest cena za sportowe prowadzenie. W środku nie brakuje miejsca, z tyłu nie ma środkowego tunelu pomiędzy siedzeniami. Osobną sprawę poświęcę rewelacyjnym fotelom - szerokie z długim siedziskiem są naprawdę wygodne, świetnie podpierają kolana. skóra bardzo dobrej jakości. Brakuje może trochę trzymania bocznego, ale to nie sportowe auto. Z tyłu kanapa jest bardzo wygodna, także długie siedzisko plus podłokietnik z uchwytami na kubki. Samochód sam w sobie sprawia wrażenie dobrze wykonanego, od wykładziny po skórę na fotelach. Wersje z V6 były przeważnie bardzo dobrze wyposażone, skórzane siedzenia regulowane elektrycznie, podgrzewane. Xenony, dwustrefowa klimatyzacji itd Do tego standard w każdej wersji SW czyli szklany dach robi robotę. Światła xenonowe pomimo lat ciągle dobrze święcą. Czy są jakieś wady? Oczywiście bagażnik jest raczej średniej wielkości jak na kombi, Mondeo na pewno ma większy. Koszty utrzymania? Dla kogoś kto kupił zadbany samochód, wie gdzie zamawiać części, ma dobrego mechanika, który zrobi porządnie i nie zedrze koszty nie są spore. Jest kilka niuansów, zresztą jak w każdym aucie, ale dostępność części jest ogromna plus dużo rzeczy można przy aucie także zrobić samemu. Za 200 zł z hakiem możemy też kupić interfejs oryginalny i możemy diagnozować auto na wszystkie możliwe sposoby lepiej niż nie jeden mechanik.
2,9
~xmen
Peugeot 407
SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Wizualnie jeden z ładniejszych jaki miałem, zadbany jak z salonu, bogate wyposażenie. Technicznie największy śmietnik jakiego miałem. Nie było tygodnia żeby coś się nie zepsuło. Przed sprzedażą zeżarł 18tyś zł w 3 miesiące. Awaria bloku zaworów automatycznej skrzyni = 5200zł, , wyciek z pompy wspomagania = tylko oryginał dostępny na rynku, pompa nierozbieralna = nowa pompa 1800zł, awaria zawieszenia amvar = wymiana amortyzatorów z elektrozaworami (dostępne tylko oryginał) = 4000zł, drobne naprawy w serwisie (czujniki i inne pierdoły) = chyba ze 3 wizyty w krótkim czasie po ok 1400zł każda... Luzy poduszek silnika i skrzyni = w większości tylko oryginały po 300-500zł za sztukę. Masakra samochód, rzygać się chce jak pomyślę ile na nim straciłem, nie polecam tej wersji.
Åšrednie spalanie dla Peugeot 407 SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW 2004-2011
14,7
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Peugeot 407
SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Auto jest ciężkie, waży 1700 kg i trzeba pamiętać, że każde ruszenie auta z miejsca ponad 200 konnym autem powoduje zwiększenie spalania. 6 biegowy automat pozwala zmniejszyć spalanie. Najniższe spalanie miałem w długiej trasie po Polsce, gdzie większość jechałem 120 km/h i wyniosło dokładnie 11,5 LPG, byłoby mniej gdyby nie przejazd przez Warszawę w godzinach szczytu. Jadąc okolice 140 km/h na autostradzie mamy niecałe 3 tyś obr/min i spalanie w granicach 12,5 LPG. Dalej okolice 160 km/h to 3200 obr/min i spalanie w granicach 14 LPG. Tutaj w trasie kończy się ekonomia. Przy 170-180 km/h spalanie z komputera 13 PB co dało przy dystrybutorze 15,5 LPG. Nie jechałem dłużej z większymi prędkościami, ale okolice 200 km/h to spalanie pewnie 20 LPG. W mieście to już temat rzeka, na krótkich dystansach w zimę po 1-2 km czyli ciągle na zimnym silniku spalanie na komputerze pokazywało 18 PB. Podobne wyniki komputer pokazywał w lecie w mega korkach przy 30 stopniowych upałach i uważam to za maksymalne spalanie. Nie oszukujmy się, ale w takich warunkach 2.0 PB będzie paliło bliżej 15 litrów niż 10, a moje drugie auto kompaktowe z 1,6 benzyną i manualem potrafi wciągnąć 12 litrów. Jak wyjeżdżam cały zbiornik gazu w mieście, gdzie jeżdżę odcinki 7-30 km ze średnią prędkością z komputera 30 km/h to spalanie mam powtarzalne 15-16 LPG. Jest to normalna miejska jazda, czyli gdzie trzeba się wcisnąć to daje gaz, gdzie nie ma jak wyprzedzić jadę równo. Jak wyjadę chociaż na chwilę za miasto spalanie od razu maleje i te średnie już mam w okolicach 14 LPG. Przy cenach gazu wychodzi i tak taniej niż 2.0 HDI, a osiągi są nieporównywalne.
15,3
Peugeot 407
SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Do pracy mam około 4 km i czasem troche postoje w korku (15 min) a czasem przejazd zajmuje mi 7 min. Ciężko zejść poniżej 20 litrów benzyny na takim odcinku nie szarżując, ale również nie jeżdżąc jak niedzielniak
13,0
Peugeot 407
SW 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Auto świetne na trasy. Z automatem 6 biegowym przy 160km/h kręci ok 3200obr/min i spala przy tej prędkości 13l LPG / 100km. Ciężko tym jeździć wolnej ale w zimę przy kiepskich warunkach na autostradzie (czyt. niższej prędkości) spalił 11l

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 37
Działająca się kontrolka check engine
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006
  • silnik
  • 420 tys. km
Witam. Po wejściu do samochodu po nocy na zimnym silniku odpalam go a samochód dziwnie się telepie i po chwili zaświeca się kontrolka check engine( usterka silnika konieczna naprawa). Za każdym razem gdy go odpalam zaświeca się. Już sprawdzałem czy to może być egr zapchany czy też katalizator nawet wtryski każdy z osobna był oczyszczony tak dla pewności i nadal nie pomogło A druga przyczyna jest też to że od czasu do czasu dostaje dziwnych skoków obrotów co powoduje że jazda staje się uciążliwa ponieważ podczas ruszania na sprzegle gdy obroty skaczą gaśnie też nie wiem co to może być liczę na jakieś konkretne odpowiedzi.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
407 2.0 hdi 136km
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2009-2011
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam. Mam problem z peugeotem 407 2.0 hdi 136km 2005 r.Mianowicie niedawno samochód padł mi na mieście. Po prostu zgasł kontrolka check engine i nie mógł już odpalić. U mechanika pojawiły się dwa błędy: zawór regulatora ciśnienia pompy paliwa i zawór EGR. Po wymianie zaworu regulatora pompy było wszystko ok samochód przejechał ok. 150km. Następnie znów gdy jechałem nagle stracił moc kaszlał na obrotach i gasł. Odpalil, po 5km znów zgasł i kontrolka check engine. Więc u mechanika wyskoczył tylko błąd EGR. Po kosztownej wymianie EGR, przejechał 50km i znów to samo. Auto ma wymienione rozrząd, filtry, EGR i został przeczyszczony FAP. Nie ma żadnych błędów na komputerze i świeci się kontrolka engine. Odpala i po kilku km gaśnie.poza tym faluje delikatnie na obrotach gdy stoi. Co to może być? Czy to czujnik wału?? Proszę o pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Klapy mieszalnika powietrza
  • Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 30
Nie 6
Typowa usterka występująca we wszystkich Peugeotach 407. W nagrzewnicy występują klapy które w zależności jak są ustawione dają do kabiny ciepłe lub zimne powietrze. Niestety po latach tracą one smarowanie i zaczynają cięzej chodzić co powoduje złamanie ich na osi. Po tej awarii tracimy możliwość regulowania temperaturą. Na szczęscie jest w tej chwili wiele serwisów które usuwają tą awarie - koszt 500zł. Warto sprawdzić lub zapytać sprzedającego o te awarie przed kupnem samochodu czy już taka u niego wystąpiła.
5 komentarzy
Peugeot 407 SW