Szukaj

Informacje o Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006

Lata produkcji: 2004 – 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. Zastąpił popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobył silną pozycję na rynku, stając się jednym z najchętniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobył też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” był prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód został poddany face-liftingowi. W 2011 roku został zastąpiony przez model 508.
czytaj więcej
Powagosław
Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wręcz modelowa. Komfort i bezpieczeństwo jazdy – również na piątkę. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesił poprzeczkę w klasie średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
Wersja przed faceliftingiem była za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byłby w pełni ok, gdyby nie te światła przypominające oczy wściekłego sprzedawcy sajgonek. Wyjątkowo wybaczam, ale Peugeot, why? ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~markiewicz
Peugeot 407
Sedan 2.0 16V 136KM 100kW
Cóż.Jak policzyłem to jeździłem ponad 30toma autami więc mam wrażenie że mogę się wypowiedzieć i na tema tego auta.Nazywaliśmy go pieszczotliwie rekinkiem - przez 3 lata użytkowania nie zawiódł ani raz.Silnik wiecznotrwały,bezawaryjny i (jak na klasę dwulitrówek wolnossących w sedanach wieku średniego) dynamiczny.Dynamiczniejszy w moim odczuciu niż Mondeo 2009 czy Accord 2006 (przereklamowany mułek).Pancerny,nie wymagający poza zwyczajową obsługa ingerencji -wymiana oleju co 10tys (motul 5w40).Wystarczająco przestronny z przodu chociaz mniej niż wspomniane Mondeo,porównywalnie z Accordem.Z tyłu ciasnawy ciut bardziej niż też nie oszamiałająca Hanka i znacznie ciaśniejszy niż Mondeo,czy nawet Laguna 2011.Dwie nie zawyskoie osoby ok ale więcej czy np dwumetrowcy odpadają.To rzecz gustu ale tył w sedanie bardzo ładny,przód wymaga przyzwyczajenia.Jest narysowany w ten sposób że wydaje się dłuższy niż jest w rzeczywistości - nowa Insignia czy Civic sedan mają równie długi, a wrazenie jest inne,nie tak nieproporcjonalne.W środku wszystko na miejscu,bardzo podobała mi sie pikowana podłużnie skóra,dobre spasowania -w Accordzie poskrzypiwały po 200tys w Mondeo za krótko uzywane w przelocie.Zabezpieczenie antykorozyjne modelowe -brak ognisk korozji pomimo śladów na masce "poautostradowych" kamyków,podwozie było czyste.Generalnie to byłą moja pierwsza przygoda z firmą Peugeot ,a zaowocowała Peugeotem 508HDI w rodzinie który ma aktualnie blisko 400tys km i nei chce się psuć.Nie wiadomo co z nim robić... :) Ani sprzedać ani inwestować przy tych cenach aut....Generalnie 407 zadziwiająco solidne auto,nawet zawieszenie ponadprzecietnie trwałe chociaż straszono mnie że to francuz i będzie kicha.Wymiana oleju,częsci eksploatacyjnych i do przodu.POLECAM.
4,4
~Szymon
Peugeot 407
Sedan 2.0 16V 136KM 100kW
SILNIK: Silink.. zaskakuje pozytywnie :) "Dziura" w turbo jest niestety zauważalna, ale zaraz za nią czuć moc. Auto bez problemu łoi dupę większości ~140 konnych sedanów. Jedyny problem to FAP i EGR, ale i na to jest rozwiązanie - można to cholerstwo wywalić. O ten silnik trzeba dbać, a na pewno się odwdzięczy. SKRZYNIA: Na plus tylko 6 biegów. UKŁAD JEZDNY: Nie jeździłem samochodem, który dawałby większą przyjemność z jazdy. Świetnie trzyma się drogi, żaden zakręt nie jest dla niego problemem przy żadnej prędkości. Części nie wymieniam żadnych w zawieszeniu po roku jazdy polskimi drogami. WENTYLACJA: Szybko się grzeje w zimie, klima do 13 stopni w lecie :) PRZESTRZEŃ: Miejsca jest dużo. Kierowca siedzi bardzo wygodnie, podobnie zresztą pasażerowie. WYCISZENIE: Mogło być lepiej, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Chociaż kolega ma ten sam samochód i ma ciszej. EKONOMICZNOŚĆ: Po wywaleniu FAP'a oraz EGR'a to auto jest naprawdę tanie. Te dwie części są powodem wszystkich problemów w tym samochodzie. NIEZAWODNOŚĆ: Elektronika - nie najlepiej, przepalają się żarówki i bezpieczniki dość często. BEZPIECZEŃSTWO: Świetne ESP + dużo poduszek powietrznych jak na ten rocznik :) JAKOŚĆ/CENA: Za te pieniądze można mieć rozklekotane "luksusowe" A4 z Niemiec. Dużo lepszą opcją jest sprawny samochód fajny samochód jak np. ten :)
3,2
~Marek
Peugeot 407
Sedan 2.0 16V 136KM 100kW
Poprzednio miałem Mondeo. Peugeot 407 wybrałem ze względu na stylistykę zewnętrzną. Uważam, że 407 ma zdecydowanie wygodniejsze fotele, lepsze zawieszenie (wygodniejsze i cichsze) i lepiej jest wyguszony, co ma znaczenie przy jeździe ponad 120 km/h, natomiast dużym minusem w stosunku do Mondeo jest bagażnik, do którego większe paczki muszę wkładać przez składane fotele lub wozić na tylnych fotelach oraz miejsce na tylnej kanapie. Trzem osobom jest tam bardzo ciasno, ale dwum również :-), ze względu na wyprofilowane fotele. Dłuższa jazda na tylnych fotelach jest katorgą, tym bardziej, że osoby ponad 180 wzrostu dotykają głową sufitu. Wyższe osoby muszą jechać skulone. To parodia w aucie za 90 000 takie jajo. To nie jest przecież Porsche. Co więcej, prawie każdy z wysiadających po raz pierszy nabijał sobie guza. Najgożej było na przednich fotelach. Dwa razy pasażerowie rozbili sobie poważnie łuk brwiowy o nieszczęśliwie wystającą klamkę po prawej stronie nad głową pasażera. Dealer był bardzo speszony i przyznał mi się, że we Francji z tego powodu jest już kilkadziesiąt spraw sądowych i zamierzają to poprawić. Na razie odkręcił mi gratis obie klamki, pasażera i kierowcy i zrobili full gratis I przegląd. A jeszcze jedno, Mondeo w zakręty można było wchodzić bez obaw, a 407 jest mocno nadsterowny więc trzeba uważać na zakretach. Po za tym OK, polecam.

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 37
Działająca się kontrolka check engine
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006
  • silnik
  • 420 tys. km
Witam. Po wejściu do samochodu po nocy na zimnym silniku odpalam go a samochód dziwnie się telepie i po chwili zaświeca się kontrolka check engine( usterka silnika konieczna naprawa). Za każdym razem gdy go odpalam zaświeca się. Już sprawdzałem czy to może być egr zapchany czy też katalizator nawet wtryski każdy z osobna był oczyszczony tak dla pewności i nadal nie pomogło A druga przyczyna jest też to że od czasu do czasu dostaje dziwnych skoków obrotów co powoduje że jazda staje się uciążliwa ponieważ podczas ruszania na sprzegle gdy obroty skaczą gaśnie też nie wiem co to może być liczę na jakieś konkretne odpowiedzi.
Problem rozwiązany
4 komentarze
407 2.0 hdi 136km
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2009-2011
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam. Mam problem z peugeotem 407 2.0 hdi 136km 2005 r.Mianowicie niedawno samochód padł mi na mieście. Po prostu zgasł kontrolka check engine i nie mógł już odpalić. U mechanika pojawiły się dwa błędy: zawór regulatora ciśnienia pompy paliwa i zawór EGR. Po wymianie zaworu regulatora pompy było wszystko ok samochód przejechał ok. 150km. Następnie znów gdy jechałem nagle stracił moc kaszlał na obrotach i gasł. Odpalil, po 5km znów zgasł i kontrolka check engine. Więc u mechanika wyskoczył tylko błąd EGR. Po kosztownej wymianie EGR, przejechał 50km i znów to samo. Auto ma wymienione rozrząd, filtry, EGR i został przeczyszczony FAP. Nie ma żadnych błędów na komputerze i świeci się kontrolka engine. Odpala i po kilku km gaśnie.poza tym faluje delikatnie na obrotach gdy stoi. Co to może być? Czy to czujnik wału?? Proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Klapy mieszalnika powietrza
  • Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 30
Nie 6
Typowa usterka występująca we wszystkich Peugeotach 407. W nagrzewnicy występują klapy które w zależności jak są ustawione dają do kabiny ciepłe lub zimne powietrze. Niestety po latach tracą one smarowanie i zaczynają cięzej chodzić co powoduje złamanie ich na osi. Po tej awarii tracimy możliwość regulowania temperaturą. Na szczęscie jest w tej chwili wiele serwisów które usuwają tą awarie - koszt 500zł. Warto sprawdzić lub zapytać sprzedającego o te awarie przed kupnem samochodu czy już taka u niego wystąpiła.
5 komentarzy
Peugeot 407 Sedan