Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2088 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 3
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Sedan 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1996-2000
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Peugeot 406
Sedan 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Przede wszystkim chciałbym zdementować bzdury wypisywane tutaj przez handlarzy - ten samochód w cyklu mieszanym NIE pali sześciu litrów. Nie szaleję, ale też nie jestem maniakiem niskich obrotów - przy sensownej dynamice jazdy (z zachowaniem umiaru) w mieście wypija około siedmiu litrów. Czasem mniej, czasem więcej, utrzymywany przy tych ok. dwóch tysiącach obrotów spala właśnie tyle. Nie wiem, czy to kwestia egzemplarza, ale zauważyłem, że włączenie klimatyzacji potrafi bardzo przyczynić się do wzrostu apetytu na paliwo - wtedy potrafi podskoczyć o ponad pół litra na setkę. Przy obecnych cenach ON to bardzo dużo. W trasie, na autostradzie przy niskiej, stałej prędkości potrafi się odwdzięczyć. Należy wziąć pod uwagę, że to duży silnik, dlatego "pali pięć, a właściwie to przez większość czasu żywi się powietrzem i dobrymi wibracjami kierowcy" można wsadzić między bajki, wizyta na stacji nie wywołuje jednak ataku padaczki - jest dość przeciętnie.
6,1
Peugeot 406
Sedan 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Trasa Gdańsk - Chorwacja - Gdańsk - 4100 km 4 osoby z pełnym bagażnikiem równiótkie 6l/100 km, na autostradach 140-180 km/h plus rekreacyjnie po Chorwacji. W miescie potrafi spalić ponad 7 l , średnio przez 5 lat eksploatacji(150 tys. km) pali ok 6,5 przy mojej dosyc ciężkiej nodze.
6,7
Peugeot 406
Sedan 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Średnio bierze około siedmiu litrów w mieście, bzdurą są jednak zapewnienia handlarzy, że potrafi zejść poniżej pięciu. Może mam jakąś wybitnie ciężką nogę, ale przy mnie za kierownicą najniższe spalanie wyniosło niecałe sześć litrów.
Peugeot 406 Sedan