Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 267 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~maciek
Peugeot 406
Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Kupiłem to auto zajeżdżone, za pół darmo, 430 tys przebiegu, bite, 5 właścicieli zmieniał w ciągu roku. Automat plus gaz, więc można powiedzieć, że jeżdżąca bomba. W tym przypadku wystarczyło wymienić filtry i płyny eksploatacyjne i trochę pomęczyć się z drobiazgami typu tuleje, poduszki silnika i auto żyje jak nowe. Wersja z automatem nadaje się w zasadzie tylko na autostrady i poza miasto. W mieście to auto męczy się i jest powolne, natomiast na autostradzie jest demonem szybkości. 240 km/h leci bez problemu ale skrzynia automatyczna po 15 minutach pałowania przegrzewa się, a także układ chłodzenia i smarowania może nie wydalać. Auto tak komfortowe, że można zasnąć za kierownicą, mnóstwo elektrycznych bajerów, jak czujnik deszczu (1998 rok!!), tempomat i podgrzewane, elektryczne fotele i masa innych ciekawych rzeczy, które umilają podróż. Przy kupnie nie sugerować się przebiegiem. Tych aut, z tym silnikiem, nie da się zajeździć. Silnik niesamowicie oszczędny jak na 3.0 litra pojemności, gazu pali 12-15 litrów na 100 km, benzyny gdzieś koło 9 -12 litrów. V6 jest ciężkie w dodatku w połączeniu z automatem opony ścierają się w momencie.
4,5
~consul2002
Peugeot 406
Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Auto jest po prostu SUPER! Polubiłem je do tego stopnia, że postanowiłem całkowicie odnowić lakier i przywrócić staruszka do stanu fabrycznego. Jest niesamowicie wygodny i wyposażony lepiej niż niejeden nowy samochód tej klasy! Wierzę, że za kilka lat rynek doceni tą limuzynę z zacięciem sprinterskim (8s do 100 km/h)
3,5
~oj
Peugeot 406
Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW
bardzo przecietnie, mialem nadzieje na duzo wiecej kupujac to auto fakt nie bylo drogie, z historia serwisowa i widac, ze bylo zadbane... Nastepny bedzie freelander badz cos innego na dieslu i juz napewno nie peugeot, na puga trzeba trafic, jak masz szczescie dostajesz super auto, jak nie... patrz opis mojego, znajomy ma fiata coupe i nie ma z nim zadnych problemow, a wsyscy tak na wlochow narzekaja....
Peugeot 406 Sedan