Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 1.6 88KM 65kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 73 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Tomek z Piły
Peugeot 406
Sedan 1.6 88KM 65kW
Auto doceniam jako bardzo dobre. Jest przede wszystkim dość tanie w utrzymaniu jak na duże auto. Moja opinia może być subiektywna, ponieważ po przejechaniu 20 tysięcy km jedynymi rzeczami jakie musiałem wymienić były klocki i okładziny hamulcowe, pióra wycieraczek, oleje i filtry. Pozostałe rzeczy są praktycznie w takim stanie w jakim nabyłem auto w ubiegłym roku. Małą wadą, którą warto wymienić przy całkowitej ocenie jest plastikowy kolektor, co sprawia, że przy zakładaniu instalacji gazowej należy liczyć się z większymi kosztami.
3,2
~swito
Peugeot 406
Sedan 1.6 88KM 65kW
Nie wiem jak wy ale ja jestem bardzo nie zadowolony . Powiem w skrocie: 3razy uszczelka pod glowica, klima nie dziala, 3jka nie wchodzila, wymiana tloczkow w bebnach w tylnich kolach. Wode wywalalo przez korek (codziennie dolewac lub nawet miedzy postojem a postojem) Wkoñcu wymiana calego silnika, skrzyni biegow i chlodnicy. lacznie wydalem jakies 3500 euro ( to prawie tyle co jest wart tu w hiszpani). Teraz jakies gluche i bardzo mocne uderzenia w przednim prawym kole przy gwaltowynym ruszaniu. Biegi kiepsko wchodza. Co prawda nie mam problemow z zawieszeniem tak jak opisuje tu wiele osob. Moze dla tego ze w Hiszpani nie ma takich dziur w drodze. Teraz kupilem 406 2.1 break rok 1998, full equip. Spytacie dlaczego ....... wiec dla tego ze bylo to za smieszna sume 4000 euro i zrobilem to z mysla zarobienia na nim (brzydko mowiac). Znienawidzilem peugeota glownie tylko za to ze jego naprawa jest trodna, bo nie ma gdzie wsadzic reki i trzeba z kazda pierdola leciec do mechanika. :(. Juz zreszta sam nie wiem bo czytajac wasze wypowiedzi i mojego znajomego (ktory ma podobnego tylko starszego) widac ze to bardzo dobre auto. Chyba mialem szczescie kupic jakis wadliwy samochod. Lecz to nie zmienia faktu ze jest trudny w naprawie a ja lubie czasem sam pogrzebac przy autku. Moze pojezdze jakies pol roku tym 406 i moja opinia sie zmieni .......... kto wie.....
4,5
~arturo
Peugeot 406
Sedan 1.6 88KM 65kW
samochod rewelacyjny, przeglady robie co pół roku i sa to typowo standardowe wymiany (olej, filtry)
Peugeot 406 Sedan