Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4598 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1412 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1482 mm
Zwis przedni 936 mm
Zwis tylny 962 mm
Prześwit 145 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l

Oceny Peugeot 406 Sedan

Liczba ocen: 704
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~staszek
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Zawsze byłem zwolennikiem aut japońskich ,czasami włoszczyzna nigdy franzuskie.Moja przygoda z Peugeotem to jak często bywa przypadek.Jeździłem Toyotą Camry 96 ,auto wygodne,kanapa,trochę surowe w środku,teraz nawet określił bym że prymitywne i rdzewiejące ale bardzo przeze mnie lubiane.Niestety wypadek wyeliminował je z użycia.Kolejny wybór też oczywiście japończyk-Honda Accord 1,8 99'.....zgroza.Okazało się że to pułapka.Auto palące więcej niż Toycynka z silnikem 2,2,nieprawdopodobnie,ale to nieprawdopodobnie mułowate,vtec to ściema bo auto nie jedzie do 3tys obrotów do tego z zawieszenia wóz drabiniasty nawet na kołach 15'W porównaniu z Camry - zero.kompletne zero.Szybko sprzedane z niewielką stratą.I tu pojawił się z nie ukrywam lekką niechecią Peugeot.Do tego diesel - fuj.Po stylu jazdy TDI VW kompletnie mnie to odrażało.Cena okazyjna ,od znajomego,przebieg symboliczny,mysle kupię na próbę bo auto pewne.Jest do dzisiaj.Auto niezabijalne,komfortowe jak Camry i do tego palące połowę z tego co Toyota.Po drodze jeszcze inne auta ale ten zawsze w rodzinie i tak jest do dzisiaj.Przy takim przebiegu nijak go sprzedać a hula jak nowy.Syn juz nim jeździł -nie zabił,dorósł do swojego nowego,zona,ja i co ciekawe często jest wybierany odruchowo jak trzeba gdzieś podjechać pomimo paru aut do wyboru.
4,5
~maciek
Peugeot 406
Sedan 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Kupiłem to auto zajeżdżone, za pół darmo, 430 tys przebiegu, bite, 5 właścicieli zmieniał w ciągu roku. Automat plus gaz, więc można powiedzieć, że jeżdżąca bomba. W tym przypadku wystarczyło wymienić filtry i płyny eksploatacyjne i trochę pomęczyć się z drobiazgami typu tuleje, poduszki silnika i auto żyje jak nowe. Wersja z automatem nadaje się w zasadzie tylko na autostrady i poza miasto. W mieście to auto męczy się i jest powolne, natomiast na autostradzie jest demonem szybkości. 240 km/h leci bez problemu ale skrzynia automatyczna po 15 minutach pałowania przegrzewa się, a także układ chłodzenia i smarowania może nie wydalać. Auto tak komfortowe, że można zasnąć za kierownicą, mnóstwo elektrycznych bajerów, jak czujnik deszczu (1998 rok!!), tempomat i podgrzewane, elektryczne fotele i masa innych ciekawych rzeczy, które umilają podróż. Przy kupnie nie sugerować się przebiegiem. Tych aut, z tym silnikiem, nie da się zajeździć. Silnik niesamowicie oszczędny jak na 3.0 litra pojemności, gazu pali 12-15 litrów na 100 km, benzyny gdzieś koło 9 -12 litrów. V6 jest ciężkie w dodatku w połączeniu z automatem opony ścierają się w momencie.
4,1
~Bob
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 116KM 85kW
Jestem właścicielem 406 sedan z 2000 roku. 406 to solidne auto, ale jak każde ma swoje bolączki. Na pochwałę zdecydowanie zasługuje komfort jazdy - wnętrze jest przestronne, pozycja za kierownicą wygodna, widoczność do przodu bardzo dobra (nie ma co oczekiwać dobrej widoczności z tyłu w sedanie, chociaż i tak mogło być gorzej), zawieszenie doskonale tłumi nierówności, a przy tym zapewnia przyzwoite prowadzenie i (jak na wielowahacz) jest stosunkowo trwałe. Auto ma też swoje wady - najbardziej irytuje mnie skok lewarka zmiany biegów. Jest absurdalnie długi. To po pierwsze niewygodne, po drugie utrudnia szybką zmianę biegów. Kolejny problem w konstrukcji auta to tylne hamulce - tarczobębny. Nie wiem jaka idea przyświecała konstruktorom, ale nie widzę nawet odrobiny sensu w tym rozwiązaniu. Konstrukcja bębnowego hamulca ręcznego jest bardzo delikatna i podatna na korozję. Naprawa okazuje się absurdalnie droga. Powodem są rdzewiejące tarcze kotwiczne (wykonane z cienkiej blachy). Zdecydowanie odradzam kupno 406 z niesprawnym ręcznym. Skoro już przy korozji jesteśmy, moj egzemplarz jest bardzo dobrze przed nią zabezpieczony. Słyszałem o problemach z progami w 406, na szczęście mnie to nie dotyczy i na całym aucie nie ma ani grama rdzy. Auto zdecydowanie nie ma sportowych aspiracji. Nieszczególnie dobrze radzi też sobie w mieście (duży promień skrętu, długie przełożenia pierwszych biegów). Jego żywiołem jest trasa. Przy szybszej jeździe można poznać jego zalety. Prowadzi się bardzo pewnie, a dzieki krótkiej piątce można wyprzedzać bez redukcji. Długa droga nie męczy, a przy spokojnej jeździe spalanie schodzi do 7,5l. Zdecydowanie polecam ten samochód tym, którzy przejeżdzają duże dystanse.
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Sedan
8,0 – 10,9
l/100 km
6,1 – 7,0
l/100 km
9,9 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Ciekawe czy ktoś to jeszcze przeczyta ;-)? Peżo jeździłem przez 160 000 km, dostałem je z przebiegiem 245 000 km, a skończyłem z nim (z żalem) przy 405 000 km. Dostałem je w benzynie i LPG założyłem po około roku, i przejechałem na LPG około 140 000 km. Uwagi o moim stylu jazdy: w mieście nie utrudniam ruchu (nie ślimaczę się spod świateł, ale nie jestem pierwszy na kolejnych światłach). W trasie na krajówkach sunę jak reszta, jak ktoś zamula to go wyprzedzam. Na ekspresówkach trzymam 110-130 km/h. Spalanie na benzynie: bak ma 70l i bez problemu przejeżdżałem 950 km na jednym tankowaniu (daje to około 7,3 l/100km). Kiedyś wlałem paliwa naprawdę POD KOREK (czyli odpowietrzałem zbiornik) - nie wiem ile wlałem, bo przelewałem z kanistrów ( ;-) ) i wtedy na tym jednym tankowaniu zrobiłem 1200 km (i na stację pojechałem ze strachu, że w końcu zgaśnie :) ). Na jednym tankowaniu robiłem trasę W-wa - Ustrzyki Górne - W-wa. Spalanie na LPG: do baku wchodziło chyba 38l. Na baku bez problemu robiłem po mieście 450 km (co daje spalanie około 8,4 l/100km). W trasie po zwykłych krajówkach z 4 dorosłymi osobami przejechałem 520 km (co daje spalanie około 7,3 l/100km). W trasie po autostradzie: Wwa-Poznań, stabilnie 150 km/h i spalanie 9,5l/100km. Powrót Poznań-Wwa stabilne 120 km/h i spalanie 7,5l/100km. Bardzo dobrze wspominam ten wehikuł :)
9,3
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Autem jeżdżę od czerwca 2014 na początku styl umiarkowany teraz raczej dynamiczny, zmiana biegów przy rozpędzaniu pomiędzy 3-4 tyś obr. czasem 5 tys. obr. zdarza się, że pomijam niektóre przełożenia. Średnie spalanie od początku posiadania auta i po przejechaniu trochę ponad 34000 km wynosi 9L/100km. Przez ten czas jeździł chyba na wszystkich możliwych paliwach zwykłych i premium ze stacji Statoil, Shell, Orlen trochę BP. Przeważnie jeżdżę po terenie Zagłębia Dąbrowskiego. Jak na silnik o mocy 110KM to potrafi trochę spalić.
13,0
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Witam, posiadam autko nie za długo ponieważ nie całe 2 miesiące. Zrobiłem nim około 4 tysięcy kilometrów. Po tym dystansie mogę stwierdzić że jest dosyć oszczędne jak na 2 litrowy motor, przy gazie średnie koszta to od 22-28 zł na 100 km. Auto swoje waży, jest wygodne, masę czuć, ale nie jest problemowe przy wyprzedzaniu 130 koni robi swoje, skrzynia jest dosyć elastyczna, ale to subiektywna opinia ze względu na to że to moje pierwsze auto w benzynie. Jednak jeśli ma się baaardzo ciężką nogę lubi łyknąć wcale nie stając się potworem, poprostu jest dynamiczne, ale nic więcej, z pedałem w podłodze przy co 2 skrzyżowaniu wypije sporo ale do zniesienia, nie polecałbym raczej tego samochodu komuś świeżo po kursie, jest miękkie, duże, i wybacza mniej błędów niż zwykły miejski samochodzik z niższego segmentu. Jeśli jednak ktoś by się zdecydował, radzę zadbać o zawieszenie i ogumienie z wyższej półki.
Peugeot 406 Sedan