Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2004
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
Ogólnie autko przyzwoite. Polecam. Silnik po chipie ma 115koni. Idzie ładnie. Jeździ tak już 100tys. km i nie ma żadnych problemów (ma teraz 280tys. REALNE). 8.2 to spalanie zima+miasto+załadowane auto. Co ciekawe potem zima+miasto ale samemu oszczednie zszedłem do ok 6.5. 6.4 to średnie spalanie latem w cyklu mieszanym z klimą włączoną 80% czasu. 4.8 to ślimacza jazda 80km/h samemu. Da się zejść, ale co to za jazda. Normalnie na trasie samemu koło 5.3, załadowany 6.0-6.5 zależy czy klima jest. Mam 25 lat ale nie szaleje choć nieraz lubię przydusić. Drążki stabilizatora i drążki zbieżności z tyłu trzeba wymieniać co 20-30tys. Co róż coś stuka w zawieszeniu ale te typy tak mają. Ale wystarczy też raz na pół roku jechać i powymieniać wszystko co się uzbierało i jest git. Ja przejechałem 25tys. w rok.
6,1
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
wcześniej miałem Cinquecento 700 - koszty paliwa w przypadku 1,5 tonowej 406 są niższe niż w CC700. Auto obecnie nie jest serwisowane w ASO (szkoda kasy na niekompetentną obsługę). Przez 3 lata (oprócz opon, oleju, filtrów etc) -klocki (kpl. na oś 100zł), tarcze (kpl. na oś 250zł) -co roku przednie łączniki stabilizatora (30 zł sztuka) -pompa paliwa niskiego ciśnienia (250 zł) -skraplacz klimy (500zł) -sprzęgło alternatora (300zł) czyli nie aż tak dużo. Przez 3 lata zrobiłem autem ok 70 tys.
6,4
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
W mieście w miesiącach letnich. Normalna jazda bez szaleństw, tylko miasto, korki i godziny szczytu, wyszło 7,5 l/100 km. Krótka trasa 70% trasa 30% miasto około 50 km wyszło 6,6 przy prędkościach 90-100 km/h. Trasa Łódź-Monachium-Łódź przy prędkości 110-130 km/h i czterech osobach z pełnym bagażnikiem 5,3 l/100 km
Peugeot 406 Kombi