Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 110KM 81kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 110KM 81kW 1996-2001
8,9
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Peugeot 406
Kombi 1.8 16V 110KM 81kW
U mnie świetnie. Na LPG w mieście ok 12 l. Ale poza udało się zejść poniżej 8 l. Samochodem nie da się ścigać więc jazda ekonomiczna jest w pewien sposób wymuszona. Tak powyżej 10 km/h niż mówią przepisy i średnia wypada 9 l/100 (autostrada 130 jak kodeks przewiduję). Oleje normalnie. Części - dużo zamienników ale i markowe z promocji znajdą się w dobrej cenie (np. amortyzatory tył Monroe - 200 za kpl.). Łatwość wymiany części. Mechanicy nie narzekali. Samemu też można dużo zrobić zwłaszcza że silnik jest mało skomplikowany. W komorze silnika naprawdę dużo miejsca. Jest gdzie machać wkrętakiem i kluczem. Czasami się zastanawiałem czy do tego samochodu jest mechanik potrzebny. Trochę czasu, narzędzi i minimalne doświadczenie przy rozkręcaniu czegokolwiek wystarczą. A i dodałem dwa razy ceramizer do silników (koniecznie oryginalny). Efekt natychmiastowy.
9,3
Peugeot 406
Kombi 1.8 16V 110KM 81kW
Ceny przeglądów - wszędzie takie same na stacjach diagno. Naprawy średnio drogie, ale jak cię stać na krowę to i na łańcuch cię stać. Trzeba liczyć jeśli naprawiamy parami L+P strona to w setkach, nie w dziesiątkach zł. Jednak NIE JEST ŹLE. Nic dziwnego się w nim nie psuje- na naszych drogach leci to co w każdym innym. Ekonomika jazdy zależy od nogi gazu mi pali 10-12 w mieście na trasie 8/10 nawet przy jeździe 80/150 km/h. Ale instalacja takiego Vialle jak ja mam wynosi 8000zł w kilku mijescach w PL. A moje auto kupiłem za 8000:) Gdzie sens gdzie logika:)
9,7
Peugeot 406
Kombi 1.8 16V 110KM 81kW
Stałe zużycie na poziomie około 10l LPG. Ani nie udało się nigdy zejść poniżej 9, ani tez nie wziął więcej niż 11, bez względu na prędkość, ilość osób, klime czy warunki jazdy. Od tankotania do tankowania stabilnie poniżej 10l, dodać litr oleju na 2tys. km ;] Auto bardzo wygodne, za to silnik za słaby do tej masy i lpg.
Peugeot 406 Kombi