Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 267 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 87 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~Tomek
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Samochód ma ponadczasową linię, to nie ulega wątpliwości, jest nietuzinkowy. Bardzo wyróżnia się z tłumu innych aut, które częstokroć są nijakie albo oklepane. Nie spotkałem osób, które powiedziałyby, że auto jest brzydkie. To zasługa studia PIninfarina. Nie bez powodu 406 coupe nazywany jest przez niektórych francuskim Ferrari. Ten model bardzo rzadko można spotkać na ulicach stąd też sprawia, że inni kierowcy oraz przechodnie oglądają się za nim. Kilkukrotnie zdarzyło mi się, że ktoś podchodził do mnie na myjce (kierowca gulfa V ;)) , na stacji benzynowej, na parkingach to już nie zliczę i pytał, co to za auto, gratulował, robił fotki. W moim egzemplarzu robotę robi zmieniony układ dolotowo wydechowy. Wszystko brzmi bardziej rasowo , charcząco. W moim przekonaniu auto ma duszę. Kilka razy myślałem o sprzedaży ale kiedy spojrzę na niego, posłucham to po prostu żal. Utrzymanie 406 coupe V6 trochę kosztuje. Jakiś czas temu podliczyłem faktury związane z autem 2 przeciągu 1,5 roku wsadziłem w niego 13 tys. (bez wliczania kosztów wymiany części bo majster nie ma zarejestrowanej działalności :P, bez polisy OC, cen paliwa i kosmetyków do samochodu) Dodam, że kupiłem auto w normalnej kondycji. Nabywane były części eksploatacyjne do samochodu (w tym opony oraz jakieś rzeczy związane z modyfikacjami np. felgi, przyciemnienie szyb, tłumik) oraz przelakierowałem 2 elementy oraz wymianiłem graty instalacji LPG, na której wcześniej auto nie chciało jeździć. Czy to dużo? Dla jednych tak dla innych nie. Bardziej szczegółowy opis w poszczególnych podpunktach.
4,4
~Paweł
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
OK zacznę od tego że to auto mimo swojego wieku 1999r bardzo dobrze wygląda, nie jeden kierowca jakiegoś merca czy bmw z 2010r ogląda się za tym autem. Jest ponad czasowe, drugim plusem jest to, że nie jest to auto bardzo popularne w Polsce i jest mało egzemplarzy na drodze... dlatego też jest nim takie zainteresowanie. Posiadam wersje 3.0 194km 1999r uważam że jest to najlepszy motor do tego auta auto waży 1500kg 2.0 nie razi sobie z tą masą 3.0 207km po modernizacji nie jest za dobre do gazu. po za tym w modelach po 1999r zaczyna szwankować elektronika... do roku 1999r ten samochód był składany w fabrykach we Włoszech Pininfariny i jest lepiej wykonany niż te modele po 1999r z liftem... wiem co mówię bo znam posiadaczy 2.2 HDI czy 3.0 207 km i mają troszkę więcej problemów z tym autem niż Ja oczywiście nie to że się sypie... ale potrafi mieć humory, Ja swoją Pininfariną przejechałem 70 tyś km i jestem bardzo zadowolony po za eksploatacyjnymi częściami nie miałem żadnych poważnych problemów, mam zamontowane LPG i jest to spora oszczędność zważywszy na ceny LPG :), samochód jest spory.. dużo miejsca z przodu jak i z tyłu nie znam drugiej takie coupe która oferuję tyle miejsca z tyłu, spokojnie w 4 osoby można podróżować tym autem. Samochód ściągałem ze Szwajcarii było w nim wszystko co mogło być. Podgrzewane fotele. wspomaganie kierownicy progresywne czujnik deszczu, tempomat, elektryczne fotele z pamięcią, skóra, lusterko fotochromatyczne, elekt. lusterka, składane elektrycznie zewnętrzne lusterka, komputer, zmieniarka, nagłośnienie JBL, Climatronik, Xenony, spryskiwacze przednich reflektorów, niektóre auta obecnie nie oferuję takiego wyposażenia jak ja mam, co nie wsiądzie do mojego auta jakiś znajomy to zawsze się zachwyca tym wszystkim, jak to jest że samochód ma 14 lat a wszystko w nim chodzi jak należy, Pamiętajcie trzeba dbać o samochód. Bardzo go polecam, szczególnie w oryginale bez jakiś śmiesznych wiejskich przeróbek typu inne zderzaki przyciemniane szyby ledy itp. mój jest cały w oryginale posiadam 5 felg BBS fabrycznych, fabryczny czerwony nie metalizowany kolor (robi wrażenie) taki jaki wyszedł z fabryki taki posiadam. Obecnie można go kupić już za jakieś 7 tyś zł ale ja bym wolał troszkę dołożyć i kupić go od kogoś takiego jak Ja który wszystko robił na czas i wymieniał rozrząd i pozostałe podzespoły. Nie dajcie się zrobić w jajo i nie kupujcie jakiś tanich składaków bo zrazicie się do tego auta a tu nie o to chodzi. Gwarantuje wam że jak kupicie zadbany model nie jeden będzie wam zazdrościł nietypowego i pięknego auta. Zapomniałem jeszcze dodać że posiada spory bagażnik :) do którego sporo rzeczy się zmieści :D Po raz kolejny dodam że 3.0 194 km jest najlepszą jednostką, bardzo dużo czytałem przed zakupem tego auta i to mnie trochę pokierowało w wyborze silnika i jestem zadowolony. Polecam wszystkim którzy szukają czegoś innego, czegoś co będzie wam sprawiało dużo przyjemności za niewielkie pieniądze :) Polecam :)
4,7
~Paweł Coupe
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Witam Szukałem tutaj opini na temat tego peugeota ale w sumie nic sie nie dowiedziałęm więc chce opisać swój który kupiłem. Autko jest piękne pięknie brzmi i super trzyma sie drogi pali nie wiele więcej niż przeciętne 2.0 a gaz traktuje bez większych strat mocy. Jeśli chcecie sobie kupić takie autko mając do wydania 10 tyś zł to życze powodzenia gdyż za te pieniądze kupicie auto w którego bedziecie musieli sporo włożyć. Jeśli macie ok 13,14 tyś to już można śmiało kupić fajny egzlęplarz. Jednak cena za kupu to jedno a utrzymanie to drugie jeśli nie stać was na wydanie 2 tyś na rozrząd 600 zł na 2 poduszki pod silnikiem to odpuśćcie sobie gdyż ceny części do tego silnika są stosunkowo wysokie
Åšrednie spalanie dla Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW 1996-2000
11,2
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
I tutaj można się rozpisać... :) ogólnie tak jak wcześniej pisałem samochód waży 1500kg i silnik 2.0 potrafi spalić prawie tyle co 3.0... a jazda jest nieporównywalna. 3.0 benzyny spala ok. 11L/100km 2.0 pali 9-10l/100km więc nie ma żadnej przepaści. Ja posiadam instalacje LPG spalanie wygląda tak trasa normalna jazda do 130km/h 10,5 LPG/100km trasa 130km-170km/100km - 13,5-14 LPG/100km miasto 12-13,5/100km LPG Więc przy obecnych cenach nie jest tak źle. Co do cen pozostałych rzeczy. Ogólnie 3.0 jest droższy w utrzymaniu niż 2.0 rozrząd - 1600zł kompletny oryginalny tarcze przód 350 zł TRW klocki przód 120 zł tył 80zł filtry powietrza, kabinowy, oleju + olej i wymian 300zł (jest tanio :D) Poduszki pod silnik 230 zł sztuka oryginalna z salonu:) pasek alternatora, rolka napinacza alternatora 100 zł komplet łączników stabilizatorów oryginalne 320 zł na przednią i tylnią oś akumulator 350 zł Ogólnie nie jest tak źle tylko rozrząd jest droższy bo to V6 ale pozostałe części pasują od zwykłej 406... rzadko coś się psuje ja swoją pini :) przejechałem 70 tyś km i jedyne co wymieniałem to te części co wypisałem powyżej ale to są bardziej eksploatacyjne części, nigdy nie miałem poważniejszych napraw, nigdy nie stałem na drodze gdzieś w polu :)
12,3
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Ogólnie jak to przy większych silnikach - im szybciej jedziesz tym mniej pali. W korkach w centrum dużego miasta wychodzi 17l. moze nawet więcej. Nie wierzcie w cuda, że w mieście komuś pali 10 litrów, czy nawet 12. Na trasę ekonomiczne auto, przy prędkościach do 150km/h pali maksymalnie do 10l. Rekord 8l - jazda w trasie z prędkością 90-100km/h.
10,2
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
No cóż tutaj jest kiepsko bo o ile spalanie nie jest duże 10 litrów na 100 to ceny napraw są dość wysokie jeśli ktoś kupuje takie auto to myśle że powinien sie liczyć z tym że naprawy bedą kosztować ładne pieniążki
Peugeot 406 Coupe