Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 132KM 97kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Kacper
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
Samochód stylistycznie bardzo ponad przeciętny, rzuca się w oczy i nie raz będąc na myjni i wycierając podchodzili ludzie z innych samochodów zadając pytania na jego temat. Czuć w nim taką wolność i przywołuje przynajmniej w moim odczuciu wspomnienia dawnych lat dobrej motoryzacji. Samochód "wiecznie młody" dający dużo frajdy z jazdy. Nie żałuję zakupu chociaż miałem z nim trochę problemów na początku ,ale się stale dopieszcza i jest coraz lepiej. Ceny części nie przerażają, można sporo znaleźć od zwykłej 406. Silnik jak na taką masę samochodu daje radę, fakt demon prędkości to nie jest , ale dla tych którzy pragną prędkości jest V6. Koszty karoserii to najgorsze co może się trafić. Zderzak przedni minimum 1000 zł używany. Jeśli chodzi o rdze, to musi być samochód bity,żeby ona się pojawiła. Serio samochód 20 letni ma lepsze blachy niż niektóre o 10 lat młodsze. Samochód miewa problemy z elektryka ale nic dziwnego po 20 latach, norma w tym wieku. Ogólnie jestem zadowolony , ale czas się przesiąść na coś z mocniejszym silnikiem i ogólnie nowocześniejszym. Co do ludzi którzy kupili trupa za 3000 tyś i narzekają. Czego się spodziewaliście? Samochód ma już swój wiek młodości dawno za sobą. Liczcie się z tym ,że wymaga on bardzo mocnego dopieszczenia , jest to jak dla mnie samochód klasyczny , więc opłaca się o ile kogoś stać. Szczerze mówiąc jeśli kupujesz ten samochód i nie chcesz na niego narzekać to musisz zainwestować trochę, odwdzięczy się. A jeśli masz zamiar kupić i narzekać tylko nie robiąc nic w nim to lepiej kup jakiegoś fiata uno i się nie czepiaj. Takich samochodów już nie będzie i będę go zawsze miło wspominać , być może jeśli będę miał okazje to ponownie kiedyś kupię z silnikiem V6 wyremontuje i wstawie pod ciepły koc,żeby tylko wyjeżdżać nim w letnie weekendy ,żeby powspominać dobre czasy.
4,2
~Mariusz34
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
Mimo swojego wieku auto naprawde bardzo dobrze wypada.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do francuskich samochodów ale ten model i silnik miło zaskoczył mnie bezawaryjnoscia. Przez 3 lata użytkowania zadnej powaznej awarii tylko małe drobiazgi nie obcazajace portfela.Przypuszczam ze negatywne komentarze o tym aucie biora sie z tąd ze jest wielu posiadaczy tego modelu ktorzy chca z niego zrobic bolid i tak nim jezdza a on sie do tego nie nadaje Wyglad tez jest zaleta i robi lepsze wrazenie niz nie jedno duzo nowsze i drozsze auto.Silnik 2.0 starcza do sprawnego poruszania sie ,jezeli ktos szuka typowo sportowych osiagow to niech kupi wersje z 3 litrowym silnikiem ale koszt utrzymania duzo wiekszy.Mam uwagi do precyzji skrzyni biegow ,mogłyby lepiej wchodzic.Gdybym miał teraz kupowac ten samochod jeszcze raz napewno bym to zrobił bo kosztuja one teraz juz nawet ponizej 10 tys ale przypuszczam zeby znalezc bezwypadkowy model to juz nie łatwe,ale to juz rada dla przyszłych nabywcow bo ja teraz przymierzam sie do 407 coupe albo hondy accord.Moge jeszcze dodac ze ma bardzo wygodne fotele ,jezdziłem wieloma autami i bardziej luksusowymi niz 406 coupe ale tak wydodne fotele miały nieliczne. Zawieszenie tez jest komfortowe jak na coupe i dobrze trzyma sie drogi ale pod warunkiem ze jest w dobrym stanie ale to normalne ze jeżdżąc po naszych drogach trzeba je co jakis czas regenerowac . Napewno z moich doswiadczen moge polecic ten samochod i przyszły nabywca bedzie zadowolony jezeli kupi w miare zadbany.
4,3
~Paweł Matusiak. gg 7895179
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
Samochód idealny! Sylwetka powala na kolana, do tego bardzo rzadki. Jedyny na Braniewskich blachach ;) Niestety ja kupiłem egzemplarz, nie taki jak trzeba. Ciężko dla licealisty, teraz studenta utrzymać taki samochód. 2.0 pali mało jak na taką moc ale jednak pali ;) Może gdybym kupił lepiej utrzymany... Reasumując mogłem kupić 406 w sedanie na dieslu 2.0 albo 2.2. Ale jeśli ma się pieniądze to jak najbardziej polecam. Puki moi genialni rówieśnicy nie porozbijali ich na drzewach to brać puki jeszcze są!
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 132KM 97kW 1996-2000
9,6
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,6
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
Moje autko pali jak smok. zanim zalozylem lpg srednio palil 11,6 l. w miescie, ale przy bardzo dynamicznej jezdzie. na trasie spalil 8 l. kiedy jechalem sam, 9 l. kiedy jechalismy wypelnionym po brzegi 90-130 km/h. teraz jest lpg i pali wiecej niz sie spodziewalem. moze kiedy wymienie filtry i inne cuda to bedzie palil mniej. generalnie samochod jest dosc drogi w utrzymaniu jesli jestesmy ktoryms z kolei wlascicielem, a poprzednicy o niego nie dbali. cale szczescie, ze wiekszosc gratow pasuje od 406 sedan i da sie przezyc finansowo ta przyjemnosc z jazdy ponadczasowym coupe.
9,3
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
rozrzad ok 30 zł wszystkie cześci pozatym nic nie robiłem bo nie ma potrzeby prosze mnie nie zrozumnieć ze nic nie robie to wszystko do robienia jestem pedant do aut jesli coś puka stuka nerw i robie ale nic sie nie psuje
11,2
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
Ogólnie jak na te osiągi jest spoko. Zakładałem sekwencję na najtańszych podzespołach i zrobiłem na niej już 62000km. Niektórzy widzę piszą że duzo im pali na gazie przy 2.0. Bardzo dużo ma się ustawieniem mapy gazu. Kiedyś mi palił 13-15 kupiłem interfejs do STAG-a popatrzyłem w internecie jak co zrobić lapek w auto i w drogę. Zyskałem na tym średnio 2.5l mniej na 100km. Jak cisnę to 31 litrów LPG starczy na 250km jak jadę spokojnie do 120 to na 300km.
Peugeot 406 Coupe