Szukaj

Informacje o Peugeot 406

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej

Peugeot 406 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 406

Liczba ocen: 957
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Fiszman
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Piszę tę opinię w 2023r. po 12 latach eksploatacji. Stwierdzam, że to bardzo udany samochód. Zużycie paliwa, komfort, ilość miejsca i niewielka ilość usterek mechanicznych bardzo pozytywnie świadczą o tym aucie. Bardzo dobrze nadaje się na długie trasy i najlepiej idzie przy ok.115-120km/h. Zużycie oscyluje wtedy koło 5.5l/100km. W mieście dochodzi do 6,5l/100km. Blacha jest dobra, progi wymieniałem, ale reszta elementów ma dopiero jakieś mikro purchle. Reszta to typowo eksploatacyjne pierdoły. Części jest dużo i tanich, ale co niektórych powoli zaczyna już brakować. Koszt obsługi rocznej to ok. 800-1000zł jak nie trzeba naprawiać czegoś większego. Silnik bardzo dobry, ładnie wstaje od dołu i dość pancerny.
4,4
~staszek
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Zawsze byłem zwolennikiem aut japońskich ,czasami włoszczyzna nigdy franzuskie.Moja przygoda z Peugeotem to jak często bywa przypadek.Jeździłem Toyotą Camry 96 ,auto wygodne,kanapa,trochę surowe w środku,teraz nawet określił bym że prymitywne i rdzewiejące ale bardzo przeze mnie lubiane.Niestety wypadek wyeliminował je z użycia.Kolejny wybór też oczywiście japończyk-Honda Accord 1,8 99'.....zgroza.Okazało się że to pułapka.Auto palące więcej niż Toycynka z silnikem 2,2,nieprawdopodobnie,ale to nieprawdopodobnie mułowate,vtec to ściema bo auto nie jedzie do 3tys obrotów do tego z zawieszenia wóz drabiniasty nawet na kołach 15'W porównaniu z Camry - zero.kompletne zero.Szybko sprzedane z niewielką stratą.I tu pojawił się z nie ukrywam lekką niechecią Peugeot.Do tego diesel - fuj.Po stylu jazdy TDI VW kompletnie mnie to odrażało.Cena okazyjna ,od znajomego,przebieg symboliczny,mysle kupię na próbę bo auto pewne.Jest do dzisiaj.Auto niezabijalne,komfortowe jak Camry i do tego palące połowę z tego co Toyota.Po drodze jeszcze inne auta ale ten zawsze w rodzinie i tak jest do dzisiaj.Przy takim przebiegu nijak go sprzedać a hula jak nowy.Syn juz nim jeździł -nie zabił,dorósł do swojego nowego,zona,ja i co ciekawe często jest wybierany odruchowo jak trzeba gdzieś podjechać pomimo paru aut do wyboru.
4,1
~Patryk
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Samochód naprawdę cudowny i posiadający charakter. Nie trzeba dodawać gazu, aby na światłach stojąc, czy przejeżdzając spokojnie w ciasnej uliczce wszyscy się oglądali za nim i go podziwiali. Nawet na stacjach benzynowych ludzie podchodzą i pytają co to za cudo. W końcu zaprojektowane przez Pininfarinę, przy biurowcach tylko człowiek zwalnia, aby podziwiać go w odbiciu, frajda z jazdy również jest. Zrobiłem nim już blisko 20 tysięcy i jak na razie, zadowolenie te samo, jak w dniu, w którym go kupiłem.

Raporty spalania Peugeot 406

Liczba raportów: 937
Średnie spalanie dla Peugeot 406
6,9 – 11,2
l/100 km
5,3 – 7,2
l/100 km
9,6 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Peugeot 406
Sedan 2.0 HDi 109KM 80kW
Peugeota posiadam 3 lata, kupiłem go z dużego miasta przez co trochę był poobijany. Zastanawiałem się nad kupnem niemieckiej motoryzacji - 406 pierwszy mój "francuz". Miała być 80 B4, passat B3 lub B4 ,coś tego rodzaju. Kupując auto używane trzeba wziąć pod uwagę że zawsze coś jest do zrobienia,tak też było w 406. Tanie części - wiele zamienników,choć coraz mniej części, o "robociźnie" nie wspominam sam naprawiam. Z auta jestem bardzo zadowolony, jest ekonomiczne, pojemne ( Żona,dwoje Dzieci). sprawnie się odpycha . Fajnie wyposażone min. Czujnik zmierzchu,deszczu itp...
5,4
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Od 3 dni użytkuje 406 109 HDi kombi i nie mogę wyjść z podziwu jaki to fajny samochód. Spalanie szykuje bez problemu 5,5 przy jeździe mieszanej, trasa Krajówka spokojnie 4.2 , miasto z przyczepka po górkach 7. A elastyczność mnie zaskoczyła i pomyśleć że chciałem VW 1.9 SDI. Kupiłem auto z zamiarem że na chwilę do pracy i ciągnięcia przyczepy typowego osiołka roboczego ale naprawdę jest mega fajne ... Kto nie wsiądzie jest zaskoczony a jak jeszcze usłyszy ile mnie kosztował... Polecam ale uwaga na blacharke.,..
7,8
Peugeot 406
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Ciekawe czy ktoś to jeszcze przeczyta ;-)? Peżo jeździłem przez 160 000 km, dostałem je z przebiegiem 245 000 km, a skończyłem z nim (z żalem) przy 405 000 km. Dostałem je w benzynie i LPG założyłem po około roku, i przejechałem na LPG około 140 000 km. Uwagi o moim stylu jazdy: w mieście nie utrudniam ruchu (nie ślimaczę się spod świateł, ale nie jestem pierwszy na kolejnych światłach). W trasie na krajówkach sunę jak reszta, jak ktoś zamula to go wyprzedzam. Na ekspresówkach trzymam 110-130 km/h. Spalanie na benzynie: bak ma 70l i bez problemu przejeżdżałem 950 km na jednym tankowaniu (daje to około 7,3 l/100km). Kiedyś wlałem paliwa naprawdę POD KOREK (czyli odpowietrzałem zbiornik) - nie wiem ile wlałem, bo przelewałem z kanistrów ( ;-) ) i wtedy na tym jednym tankowaniu zrobiłem 1200 km (i na stację pojechałem ze strachu, że w końcu zgaśnie :) ). Na jednym tankowaniu robiłem trasę W-wa - Ustrzyki Górne - W-wa. Spalanie na LPG: do baku wchodziło chyba 38l. Na baku bez problemu robiłem po mieście 450 km (co daje spalanie około 8,4 l/100km). W trasie po zwykłych krajówkach z 4 dorosłymi osobami przejechałem 520 km (co daje spalanie około 7,3 l/100km). W trasie po autostradzie: Wwa-Poznań, stabilnie 150 km/h i spalanie 9,5l/100km. Powrót Poznań-Wwa stabilne 120 km/h i spalanie 7,5l/100km. Bardzo dobrze wspominam ten wehikuł :)
Peugeot 406