Szukaj

Informacje o Peugeot 308 III SW

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 III SW – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Długość 4636 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2062 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1860 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3650 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3351 mm
Wysokość 1442 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2052 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1700 mm
Rozstaw osi 2732 mm
Rozstaw kół - przód 1559 mm
Rozstaw kół - tył 1554 mm
Zwis przedni 904 mm
Zwis tylny 1000 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 597 mm
Długość kolumny kierownicy 718 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 886 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 891 mm
Długość siedziska przedniego 510 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 129 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 882 mm
Długość siedziska tylnego 450 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1428 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1367 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1443 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1414 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1634 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 608 l
Wysokość bagażnika 797 mm
Szerokość bagażnika 1029 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1026 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Peugeot 308 III SW
7,1
l/100 km
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
przejechane 4tys km. średnia na komputerze przy tankowaniu 95 z 2tys km to okolo 7,2. jazda w 60% trasa do 120km/h oraz delikatne korki ( katowice) . Komputer zaniża o dobre 0,4 L które sprawdzałem przy dystrybutorze. teraz 2 bak 98 gdzie cena kosmos 7,19. spalanie troche niższe. można zaoszczędzić spokojnie 0,4L przy jeździe na 98. silnik równiej pracuje i mniej żongluje biegami przy niskich prędkościach obrotowych ( 8at ). Przy bardzo spokojnej jeździe wynik 5.8 - 6.1 jest normalny ale wystarczy 1 raz wystartować ze świateł aby spalanie podskoczyło do 6.8-7.1. Autostrada, klima na max ( 10lipiec 2024) prędkość 140-160km/h i robi się nagle 8-9l.
7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.
6,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Mam wersję z automatem. Samochód zasadniczo czy w mieście czy poza pali z grubsza tyle samo, zależy od nogi od 5.5l/100km jadąc średnio dynamicznie, do 7.5l/100km dynamiczna jazda lub autostradą 140+. Poza tym auto przyjemne, ciche, komfortowe, ergonomia na wysokim poziomie.

Usterki Peugeot 308 III

Liczba wpisów: 3
Problem z fotelami z masażem
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fotele AGR z masażem i podgrzewaniem, problematyczne jest włączenie masażu i jego zmiana często trzeba klikać opcje po nawet 5 razy w odstępach czasowych. Pomimo że ekran reaguje i pojawia się animacja dotknięcia na przycisku to fotele nie reagują. Problem jest również z wyborem masażu jest ich kilka i idąc od pierwszego do ostatniego lub odwrotnie przewijając każdy typ po kolei po zatrzymaniu na wybrany wraca do poprzednio ustawionego i znów trzeba przeklikać kilka ustawień, sytuacja potrafi występować 2 razy z rzędu co jest wybitnie irytujące
błędy w oprogramowaniu systemu wyświetlaczy
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • inne
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
błędne wskazania na głównym wyświetlaczu. pokazuje rzeczy, których nie ma, nagminnie rozłącza smartfona, "zapomina" ustawień. Totalny chaos i nigdy nie wiadomo czym znowu zaskoczy. A to nagły alarm przed przeszkodą na pustej drodze, a to brak automatycznego przełączania świateł drogowych, a to "wypadnięcie " połączenia ze smartfonem i brak nawigacji Google na ekranie, a to zgubienie wi-fi i brak komunikatów o ograniczeniu prędkości, sygnalizowanie niezapiętych pasów gdy są już dawno zapięte itp. itd. Serwis bezradny.
5 komentarzy
Usterka silnika
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • silnik
  • 54 tys. km
Kalkulator kontroli silnika
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 III SW