Szukaj

Informacje o Peugeot 308 III

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~Grzegorz
Peugeot 308 III
Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW
Miałem poprzednią wersję 308 z tym samym silnikiem, więc mam jakieś porównanie. Wygląd - sprawa gustu, ale uważam ze jest to chyba najładniejszy hatchback na rynku, a wnętrze to już kosmos :) jakość materiałów i spasowanie nie pozostawia żadnych uwag. Do obsługi systemów ci pozycji za kierownica trzeba się po prostu przyzwyczaić i nauczyć, ale szybkość działania i jakość wyświetlaczy jest świetna, a miejsce kierowcy naprawdę wygodne. (mam fotele AGR) Pozycja za kierownicą? Jak ktoś narzeka że się nie może przyzwyczaić, że kierownica za mała, że nie widzi zegarów itp. to niech nie kupuje, bo jest cała masa innych samochodów z kierownicą i zegarami jak w Jelczu :) Czytałem w jednej opinii, ze system utrzymania na pasie ruchu szarpie za kierownicę, i że nie można go wyłączyć. Otóż można. Trzeba tylko naprawdę być użytkownikiem tego samochodu, i zajrzeć do odpowiedniej zakładki w systemie. A jak się go wyłączy, to nie szarpie za kierownicę tylko wyświetla komunikat w zestawie wskaźników, który zresztą ma możliwość konfiguracji tak samo jak przyciski „i-Toggles” pod centralnym wyświetlaczem. Wentylacja i ogrzewanie dają rade w każdych warunkach, a grzana przednia szyba do świetna sprawa w zimie. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, lecz do tyłu jest trochę gorsza niż w 308 T9, ze względu na dość małą tylna szybę i szeroki słupek. Bagażnik duży i ustawny. Małych dzieci nie mam, wiec miejsce na tylnej kanapie , mnie akurat nie interesuje, ale z pewnością 308 5 drzwi nie jest samochodem stricte rodzinnym. ( jest jeszcze wersja SW) Układ jezdny, hamulce, zawieszenie oraz ogólny komfort jest dobry, a wyciszenie naprawdę przyzwoite. Denerwujące jest natomiast ciągłe zamykanie i otwieranie samochodu wraz z towarzyszącą animacją oświetlenia, gdy chodzimy koło samochodu z kluczykiem w kieszeni. Wybrałem silnik benzynowy 1,2 turbo 130KM i skrzynie ręczną, bo taka sama konfiguracja była w moim poprzednim modelu, i nie było z tym żadnych problemów. Silnik bardzo dynamiczny a przy tym dość oszczędny. Skrzynia działa precyzyjnie, a sterowanie biegami działa sporo lepiej niż w poprzedniej generacji 308. Z pewnością nowy model Peugeot 308 nie jest dla każdego, i nie wszystkim przypadnie do gustu, ale nie można mu odmówić elegancji, komfortu czy wysokiej jakości wykonania.
3,8
~Michal
Peugeot 308 III
Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW
Piekny gadżet ale nie dopracowany. Samochod jest zaprojektowany dla małych ludzi z Francji. Osoba taka jak ja ktora ma 185 cm wzrostu po odsunięciu fotela kierowcy ma bardzo ograniczony kąt widzenia w prawo. Widzi tylko szeroki slupek i zagłówek fotela obok. Również po odsunięciu przednich foteli z tylu zmieszcza sie jedynie dzieci. Jest tak malo miejsca ze mozna tylko wsunac stopy pod przednie fotele. Samochod jest bardzo podsterowny. Podczas ostrych zakretow wyrzuca przod samochodu na zewnatrz zakretu co stanowi powazny mankament. Do tego irytujacy system utrzymania pasa ruchu, potrzasa kierownica dezorientujac kierowce, nie daje sie tego wylaczyc. Rowniez nie czule przyciski otwierania szyb, ktora raz dzialaja raz nie. Malo precyzyjnie domykaja sie tez drzwi czasami trzeba kilka razy trzaskac az sie domkna. Z plusow auta to b wygodne fotele i ladne oswietlenie wnetrza oraz czujnik radarow ograniczen predkosci co stanowi b przyjemny gadzet.
4,5
~bidzej
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Bardzo sensowne auto, ładne, komfortowe, z bardzo dobrym wyposażeniem (wersja GT), zestrojone raczej do płynnej, niespecjalnie sportowej jazdy, ale sprawdzające się przy takim użytkowaniu znacznie lepiej niż np. Focus czy Golf i jego rodzeństwo.
Średnie spalanie dla Peugeot 308 III
6,6 – 7,1
l/100 km
5,1 – 5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
przejechane 4tys km. średnia na komputerze przy tankowaniu 95 z 2tys km to okolo 7,2. jazda w 60% trasa do 120km/h oraz delikatne korki ( katowice) . Komputer zaniża o dobre 0,4 L które sprawdzałem przy dystrybutorze. teraz 2 bak 98 gdzie cena kosmos 7,19. spalanie troche niższe. można zaoszczędzić spokojnie 0,4L przy jeździe na 98. silnik równiej pracuje i mniej żongluje biegami przy niskich prędkościach obrotowych ( 8at ). Przy bardzo spokojnej jeździe wynik 5.8 - 6.1 jest normalny ale wystarczy 1 raz wystartować ze świateł aby spalanie podskoczyło do 6.8-7.1. Autostrada, klima na max ( 10lipiec 2024) prędkość 140-160km/h i robi się nagle 8-9l.
8,7
Peugeot 308 III
Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto użytkowane 1,5 roku AT8 130km. Pierwsze wrażenie pozytywne (byłem bardzo sceptyczny co do 3 cylindrów), auto przyspiesza dynamicznie, dzięki automatowi i 8 biegom nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet powyżej 140 km/h. Wynik średni z przejechanych 80 000 km to niestety 8,69 (dane z aplikacji fueli od tankowania do tankowania) komputer w tym samym czasie pokazuje 8,4, wyniki uzyskane głównie na drogach szybkiego ruchu 70% przy 170km/h i 30% na drogach krajowych, lokalnych i mieście). Maksymalne spalanie przy prędkości 180-200 to 12,25 (testowane dwukrotnie od pełnego do pustego baku). Minimalne jakie uzyskałem 5,5 na drogach krajowych i lokalnych.
7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.

Usterki Peugeot 308 III

Liczba wpisów: 3
Problem z fotelami z masażem
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fotele AGR z masażem i podgrzewaniem, problematyczne jest włączenie masażu i jego zmiana często trzeba klikać opcje po nawet 5 razy w odstępach czasowych. Pomimo że ekran reaguje i pojawia się animacja dotknięcia na przycisku to fotele nie reagują. Problem jest również z wyborem masażu jest ich kilka i idąc od pierwszego do ostatniego lub odwrotnie przewijając każdy typ po kolei po zatrzymaniu na wybrany wraca do poprzednio ustawionego i znów trzeba przeklikać kilka ustawień, sytuacja potrafi występować 2 razy z rzędu co jest wybitnie irytujące
błędy w oprogramowaniu systemu wyświetlaczy
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • inne
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
błędne wskazania na głównym wyświetlaczu. pokazuje rzeczy, których nie ma, nagminnie rozłącza smartfona, "zapomina" ustawień. Totalny chaos i nigdy nie wiadomo czym znowu zaskoczy. A to nagły alarm przed przeszkodą na pustej drodze, a to brak automatycznego przełączania świateł drogowych, a to "wypadnięcie " połączenia ze smartfonem i brak nawigacji Google na ekranie, a to zgubienie wi-fi i brak komunikatów o ograniczeniu prędkości, sygnalizowanie niezapiętych pasów gdy są już dawno zapięte itp. itd. Serwis bezradny.
5 komentarzy
Usterka silnika
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • silnik
  • 54 tys. km
Kalkulator kontroli silnika
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 III