Szukaj

Informacje o Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 110KM 81kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2013, następca pierwszej generacja Peugeota 308, wbrew dotychczasowej strategii koncernu, nie zmienił swojej nazwy na 309 (wcześniej bowiem model 308 zastąpił 307, ten natomiast – 306 itd.), lecz stał się jej kolejną generację. Auto pod względem stylistycznym nawiązuje do modeli 508 oraz 208 (z którego przejęto także część rozwiązań użytych we wnętrzu samochodu). Peugeot 308 drugiej generacji powstał na nowej platformie podłogowej PSA EMP2, podobnie jak Citroen C4 Picasso. Oferta nadwoziowa jest jednak szczuplejsza niż w przypadku poprzednika. W sprzedaży znajdują się jedynie wersje hatchback, sedan oraz kombi. Francuski kompakt zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~Robert. M
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 110KM 81kW
Dramat!! Same auto ciekawie wykonane, wygląd zewnętrzny jak i wewnętrzny ok. Jednak silnik to dramat. Kupiłem je przy przebiegu 162000, i robiąc 2 tyś kilometrów, dolałem około 5 litrów oleju. Wieczny komunikat o niskim stanie oleju, co w połączeniu z małą pojemnością miski olejowej, może doprowadzić do tragedii. Na szczęście udało mi się dogadać ze sprzedawcą, i zwróciłem mu auto. Unikajcie tego silnika jak ognia.
4,2
~astrolot
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 110KM 81kW
Wygodny kompakt, cicho wewnątrz, lekki do prowadzenia. Od nowości 150 tys km z jedną wizytą w serwisie (wentylator chłodnicy). Pasek rozrządu jeszcze nie wymieniany i jak na razie nic się nie łuszczy, a gdzieś można poczytać, że po 30tys coś tam się dzieje. Silnik bardzo elastyczny, nie spala oleju. Obsługa wyświetlacza dotykowego banalna i nie trzeba wychodzić z nawigacji, żeby zmniejszyć czy zwiększyć temperaturę (jakiś moto znawca na yt tak twierdził) , bo jest skrót na ekranie.
4,4
~aop
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 110KM 81kW
Doskonała mechanika ale jednocześnie trochę drobnych niedociągnięć psujących obraz całości, np. odbicia aluminiowych ozdóbek kokpitu na szybach bocznych co przesłania lusterko, niezbyt wygodne umieszczenie elektrycznych przełączników szyb, brak "szybkiego schowka" na okulary przeciwsłoneczne, woda deszczowa pozostaje w lusterkach, etc. po przemyślanym face liftingu tych drobnostek powinno być już doskonale.

Usterki Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 14
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
4 komentarze
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • układ kierowniczy
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem właścicielem świeżo sprowadzonego Peugeot 308 II 1.2 Puretech 130km z roku 2015. Niestety na komputerze pokazuję błąd wspomagania elektrycznego kierownicy. Czy miał ktoś podobny problem i co by mogło być przyczyną tej awarii.
2 komentarze
Peugeot 308 II SW