Szukaj

Informacje o Peugeot 308 II SW

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2013, następca pierwszej generacja Peugeota 308, wbrew dotychczasowej strategii koncernu, nie zmienił swojej nazwy na 309 (wcześniej bowiem model 308 zastąpił 307, ten natomiast – 306 itd.), lecz stał się jej kolejną generację. Auto pod względem stylistycznym nawiązuje do modeli 508 oraz 208 (z którego przejęto także część rozwiązań użytych we wnętrzu samochodu). Peugeot 308 drugiej generacji powstał na nowej platformie podłogowej PSA EMP2, podobnie jak Citroen C4 Picasso. Oferta nadwoziowa jest jednak szczuplejsza niż w przypadku poprzednika. W sprzedaży znajdują się jedynie wersje hatchback, sedan oraz kombi. Francuski kompakt zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 II SW – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4585 mm
Szerokość 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2043 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1863 mm
Wysokość 1461 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1472 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1551 mm
Rozstaw kół - tył 1546 mm
Zwis przedni 853 mm
Zwis tylny 992 mm
Prześwit 134 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1371 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 556 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,6
~Michał
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Kupiłem z przebiegiem 200 tys. W zasadzie nie mogę się do niczego powaznego przyczepić poza tym ze koszty serwisowe i napraw są strasznie duże. Mam świadomość ze to kwestia mojego egzemplarza, a raczej poprzedniego właściciela, ale naprawy które mi sie przytrafiły i tak prędzej czy później czekają kazdą 308ke. Zaczynając od plusów to komfort jazdy, bardzo wygodne, sprężyste fotele które nie są kanapą a mimo to po kilkugodzinnej trasie wychodzi się z auta jakby nigdy nic. Silnik jest rewelacyjny, dobry moment obrotowy, 120 KM pozwala sprawnie wyprzedzać. 2 osoby i załadowany na wakacje samochód w ogóle nie zamula. Spalanie gdzie głównie jeżdzę 80:20 trasy-miasto i nie zamulam to 4,7 litra wg komputera, przy dystrybutorze realnie wychodzi 5-5,5 l/100 po zrobieniu trasy 120-140km/h. Skrzynia ok, dwójka nie wskakuje gładko i ten typ tak po prostu ma, reszta biegów wchodzi krótko i sprężyście. Jakość wnętrza na wysokim poziomie, deska z dobrych materiałów. Prowadzenie jest bardzo dobre, czuć kontrolę nad torem jazdy, nie jeździ jak "francuz". Minusy: Typowe bolączki diesla i koszty napraw. Z tego tytułu na pewno to mój ostatni diesel w życiu. Oszczędności na spalaniu trzeba władować w serwis, naprawy i jeszcze trzeba więcej dołożyć. Pedał sprzęgła notorycznie nie odbija, niby pierdoła w postaci plastikowego klina, ale to już 2gi raz w ciągu 8 tys km jak czeka mnie wymiana tego badziewia. Podsumowując, jeżeli kupiłeś auto z relatywnie małym przebiegiem i nie chcesz się z nim wiązać na więcej niż kilka lat to poleciłbym bo to naprawde fajne auto. To co obniża moją ocenę końcową to wysokie koszty serwisowe i napraw współczesnych diesli i tym samym tracą one rację bytu pomimo bardzo przyjemnych wrażeń z jazdy.
4,7
~Maciej
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 99KM 73kW
Auto posiadam od ponad 4 lat - kupiłem z przebiegie 140 000 więc w moim posiadaniu zrobił ok 130 000 KM. W tym czasie 3 razy usterka dotycząca sustemu AdBlue + wymiana pokrywy zaworów ( gdzieś się pociła i trzeba było wymienić, nie jest to duży koszt), poza tym upierdliwe są gumki mocujące filtr powietrza - szybko się zużywają a we wnętrzu słychać stukanie. W zawieszeniu o dziwo mimo przebiegu nie robiłem nic, bardzo żywotny układ hamulcowy - tylko raz wymienione tarcze przód i klocki na całym aucie. Zdecydowanie kupiłbym auto ponowie, est dobrze wykonane, trwałe i komfortowe.
4,6
~Jacek. K
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Peugeot 308 II to starannie wykonane auto z dbałością o jakość, czego od dawna francuzom brakowało. Mało wad , dużo zalet. Bardzo dobry bezproblemowy silnik 1.6 Blue HDI 120KM. z małym apetytem na ropę. 5,1 litra /100km średnia. Przy ekonomicznej jeździe 4,3l/100km. Dobrze spasowane plastiki(brak skrzypień , stukotów nawet podczas jazdy po bruku) Duży bagażnik i wystarczająco dużo miejsca z przodu, jak i z tyłu dla 2 rosłych facetów. Jak dotąd żadnych awarii przy regularnym, na czas serwisie. Po trzech latach skróciłem cykl wymiany oleju zalecany przez producenta z 25000tys lub rok , na 15000 lub rok. Przesiadłem się na to auto z Volva V70 II i miało być Volvo V60. Ale tak wyszło że kupiłem 308 i jestem jak do tej pory miło zaskoczony. Wady jak dla mnie ma trzy. Tylna belka skrętna powinna być już zmieniona na nowszą technologię . Klimatyzacja ustawiana tylko na wyświetlaczu, co odrywa uwagę na chwilę od drogi. Delikatny lakier podatny na zarysowania. Tani w serwisowaniu. Kierownica i z zacięciem sportowym i na tym sport się kończy , ale jak na tą moc auto dynamiczne i miłe w prowadzeniu.
Åšrednie spalanie dla Peugeot 308 II SW
5,7 – 6,6
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Nie bardzo rozumiem skąd niektórzy biorą tak niskie wyniki. Jazda po mieście to 7 litrów plus, autostrada powyżej 140km/h zawsze ponad 7 litrów. Na trasach po około 100 km drogami krajowymi, przy małym ruchu i super oszczędnej jeździe - trudno zejść poniżej 4,5 litra, mnie się nie udało. Z ostatnich 5000 km : trochę miasta, trochę dłuższych tras a tak to głównie dojazdy po kilkanaście km do pracy z pod Krakowa - średnia 6,7. Autem da się spalić mniej, ale przy normalnej mieszanej jeździe chciałbym się przejechać z kimś kto deklaruje spalanie poniżej 6l. Jeden bak przejeździłem w 90% do pracy z pod miasta, dbając o oszczędność - średnia 6,2. Ogólnie jest ok, ale spodziewałem się 0,5l/100km mniej.
5,4
Peugeot 308 II
SW 1.6 HDi 92KM 68kW
Posiadam Peugeota 308 II SW z 2015 roku (nadwozie kombi), użytkuje go od roku. Średnie spalanie z 10 tys kilometrów to 5,4l / 100km, gdzie szacuje, że dystans rozkładał się 30% miasto i 70% trasa. Generalnie spalanie w mieście przy dość dynamicznej jeździe po stolicy, gdzie czasem stoi się w korku a czasem leci obwodnicą czy innymi szybszymi arteriami, kształtuje się na poziomie 5,8 - 5,9 litra / 100km. Przy jeździe w trasie z wyłączeniem dróg ekspresowych i autostrad spalanie wynosi 4,7 - 5,4 litra / 100km. Drogi ekspresowe i autostrady spalanie 5,5 - 6,3 litra / 100km. Z moich obserwacji komputer pokładowy przekłamuje zużycie paliwa o +/- 0,1litra / 100km, więc można na nim polegać. Dodatkowo polecam korzystać z aplikacji MyPeugeot, która liczy zużycie z konkretnych tras. Sama aplikacja często się zawiesza i nie łączy z autem, ale jak już się połączy ściąga z komputera zaległe trasy, więc możemy sobie poanalizować dokładnie spalanie :-)
4,2
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Trasa 300km spalanie średnie 3.8L. Jazda spokojna, bez jakiegoś tam zbędnego przyspieszania. Głównie tempomat oraz klimatyzacja wyłączona. Droga większości obwodnice i wioski + wzniesienia (góra św. Anny), prędkość 60 a 100km. Jazda we dwie osoby. Przebieg od tankowania 380km + dalszy zasięg przy takim spalaniu pokazało 1020km. Mogę polecić silnik

Usterki Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 14
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
4 komentarze
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem właścicielem świeżo sprowadzonego Peugeot 308 II 1.2 Puretech 130km z roku 2015. Niestety na komputerze pokazuję błąd wspomagania elektrycznego kierownicy. Czy miał ktoś podobny problem i co by mogło być przyczyną tej awarii.
2 komentarze
Peugeot 308 II SW