Szukaj

Informacje o Peugeot 308 II GTi 1.6 e-THP 272KM 200kW 2016-2017

Lata produkcji: 2016 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2013, następca pierwszej generacja Peugeota 308, wbrew dotychczasowej strategii koncernu, nie zmienił swojej nazwy na 309 (wcześniej bowiem model 308 zastąpił 307, ten natomiast – 306 itd.), lecz stał się jej kolejną generację. Auto pod względem stylistycznym nawiązuje do modeli 508 oraz 208 (z którego przejęto także część rozwiązań użytych we wnętrzu samochodu). Peugeot 308 drugiej generacji powstał na nowej platformie podłogowej PSA EMP2, podobnie jak Citroen C4 Picasso. Oferta nadwoziowa jest jednak szczuplejsza niż w przypadku poprzednika. W sprzedaży znajdują się jedynie wersje hatchback, sedan oraz kombi. Francuski kompakt zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Mily11
Peugeot 308 II
GTi 1.6 e-THP 272KM 200kW
Auto posiadam stosunkowo krótko bo zaledwie 3mc ale już mogę co nie co napisać. W kategorii hot-hatch tak jak w testach różnorakich 308 wypada najlepiej pod względem komfortu. Pomimo 19 cali które nie są tak odczuwalne jak miałem w segmencie wyżej 17cali w 508 po FL... Co innego można powiedzieć o kanapie z tyłu no ale to auto jest przeznaczone do czegoś innego bo na pewno nie do wożenia teściowej. Spasowanie elementów na wysokim poziomie, jakość plastików w porównaniu do konkurentów świetna! Fotele są bardzo wygodne, a funkcja archaicznego masażu dodatkowo ułatwia długie pokonywanie dystansów. Przejdźmy do meritum, tak auto daje niesamowite wrażenia w tym przedziale cenowym. Układ torsena jest świetny - co udowodnił wielokrotnie z cupra 280 (5,7s do 100) dostawała baty a to przecież GTI ma 6s... Auto narowiste na trybie sport, powyżej 3000 obrotów nagle dostaje mocnego kopniaka. Prowadzenie jest świetne, trzyma się drogi jak przyklejone na oponkach Michelin to już bajka. Hamulce to chyba największy atut tego samochodu. Co tu dużo mówić bije konkurentów na łeb na szyje - staje dęba!
4,7
~Watsoff
Peugeot 308 II
GTi 1.6 e-THP 272KM 200kW
Kupiłem to auto, bo jako jedyne spełniało moje oczekiwania. Wygląda świetnie, mogę na nie patrzeć godzinami. Wewnątrz absolutnie niebanalne i z materiałami premium. Ma jeszcze jedną kolosalną zaletę, jest dwukolorowe i w Warszawie poza swoim innego nie widziałem, choć wiem że ktoś potencjalnie je ma.
3,7
~Mateusz
Peugeot 308 II
GTi 1.6 e-THP 272KM 200kW
Szukałem auta służbowego (robię około 40.000 rocznie), które będzie dawało banana na twarzy a przy tym nie będzie festyniarskie jak CTR, tak aby można było zaparkować nim pod klientem bez wstydu.

Usterki Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 14
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
4 komentarze
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • układ kierowniczy
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem właścicielem świeżo sprowadzonego Peugeot 308 II 1.2 Puretech 130km z roku 2015. Niestety na komputerze pokazuję błąd wspomagania elektrycznego kierownicy. Czy miał ktoś podobny problem i co by mogło być przyczyną tej awarii.
2 komentarze
Peugeot 308 II GTi