Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Lucjan
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
jest to kolejna moja ocena napisana po powrocie z wakacji. Auto (308 SW) kupione z myślą o wyjazdach na wakacje i jest do tego właśnie stworzone. Nie sposób wymienić wszystkich drobnych akcesoriów które wspaniale sprawdzają się podczas podróży i znacznie ją ułatwiają. Z tyłu nawiewy klimy, lampki które nie przeszkadzają kierowcy a pozwalają swobodnie czytać, regulowane tylne fotele, stoliczki lotnicze, spora ilość schowków w tym ten z przodu z nawiewem klimy, kierowca prowadzi w naprawdę komfortowych warunkach, fotel jest twardawy, ale po przejechaniu ciurkiem 1 700 km nie miałem żadnych problemów bólowych, praktyczny podłokietnik, bagażnik duży i ustawny, dodatkowe gniazdo zapalniczki do podłączenia lodówki, bardzo dobre światła itp. Naprawdę w tej wersji gorąco polecam wszystkim szukającym praktycznego auta na wyjazdy wakacyjne.
4,8
~jkfish
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Samochód absolutnie godny polecenia. Bardzo ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny i o wysokiej kulturze pracy silnik. Aż niewiarygodne że te wszystkie cechy można połączyć ze sobą z tak dobrym skutkiem. Świetne materiały wykończeniowe - tutaj konkurencja zostaje z tyłu chyba najbardziej. Należący do największych w tej klasie bagażnik. Dobre wyposażenie. Zwracający uwagę, dynamiczny wygląd(z zastrzeżeniem że tył wersji kombi jest dość kontrowersyjny i nie każdemu będzie się podobał). Mam nadzieję że opócz tych wszystkich pozytywnych cech samochód okaże się także mało awaryjny. Ale to będzie można ocenić dopiero za parę lat.
4,9
~arni
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Komfortowe, duże pojemne kombi (chyba jedne z większych kompaktów). Ekonomiczne i dość sprawanie poruszające się jak na tę moc (czego obawiałem się). Na baku spokojnie możemy przejechać 1.100 km i ten wygląd zewnętrzny.
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
absolutnie rewelacyjny silnik. przy mieszanej jeździe miasto / trasa wynik bez żadnego oszczędzania i ecodrivingu to 5,5 - 6. przy samym mieście trudno przekroczyć 7. w trasie norma to 5-5,2 a przy oszczędnej spokojnej jeździe schodzimy do 4,0 - 4,5. jest to niesamowite. to pierwszy diesel jakim jeżdżę - naprawdę rewelacja - bez problemu na baku robię 1050-1150 km. jestem pod wrażeniem tego silnika, jego momentu obrotowego, zapasu mocy - chociaż dosyć wyraźnie reaguje spadkiem mocy przy obciążeniu. ale jeżeli ktoś jeździ najczęsciej sam lub z jedną osobą to silnik jest fantastyczny. poza tym hdi jest cichsze niż tdi czy tdci lub d4d (subiektywnie tak mi się wydaje) do tego kultura pracy jest naprawdę niezła. poprzedni ze stajni francuskiej był 110 KM w benzynie, niestety nie umywa się do tego silnika. po 21000km jestem wielkim fanem. zobaczymy co będzie dalej.
5,3
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Ciekawostką tego silnika jest fakt, że niezależnie od stylu jazdy różnica w spalaniu jest niewielka. Różnica w dynamice też :) Przy tak dużym samochodzie spalanie bardzo niskie, średnio 5,5 litra. Ceny przeglądów znośne. Szkoda, że gwarancja krótka :(
4,9
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
auto ma ponad 13 000 km. średnie zużycie paliwa wg komputera to 5,6l. (wynik wiarygodny, bo sprawdziłem wskazanie komputera z rzeczywistym zużyciem (tankowanie pod korek) stosunek miasto/trasa mniej więcej po połowie. Klima działa cały rok: w zimie suszy powietrze, w lato chłodzi.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I SW