Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,9
~Andi
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Auto bardzo przemyślane ,bardzo funkcjonalne SW daje możliwości przewozu różnych rzeczy .Wcześniej jeździłem laguną 2 1,8 b+gw kombi i wydawało mi się że to najlepsze auto ,jednak peugeot jest lepszy jest krótszy o 30 cm od laguny ale więcej jest miejsca dla pasażerów i kierowcy a bagażnik taki sam nie wiem jak oni to zrobili . Spalanie na zadawalajacym poziomie zależnie od stylu jazdy i drogi ,czy to miasto czy ekspresowa droga od 4,8 do 6,5 mierzone od korka do korka chociaż komputer prawie tak samo pokazuje . Silnik daje radę ,skrzynia genialna elastyczna na każdym biegu jedynka krótka trochę ale to nie stanowi problemu . Wykończenie bardzo dobre deska bardzo ładna i miękka z fajnego tworzywa ,chrom zegary białe blaty ,naprawdę podoba mi się . Poza tym obrotowy panel centralny i szklany dach z roletą robi wrażenie .Bardzo pewnie trzyma się drogi ,nie zamiekki nie za twardy twardsze zawieszenie niż w lagunie .Ogólnie nie doceniane auto ,polecam .
3,8
~BlueLion
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Przyjemny jako auto rekreacyjne, na trasę, na wyjazd wakacyjny itp. Bardzo pakowny, a przy tym oszczędny. W moim egzemplarzu wystąpiło jednak stosunkowo dużo usterek - konieczna była wymiana maglownicy (występował 'przeskok' kierownicy podczas skręcania), wymiana chłodnicy (zaczęła mocno przeciekać), sporadycznie check engine z powodu blokowania się EGR-u, awaria uszczelki pod wtryskiwaczem, awaria nawiewów, awaria czujnika temperatury. Na plus FAP, który wytrzymał do 180,000 (wtedy czyszczenie i uzupełnienie płynu), dwumas, który do końca się nie odzywał i turbina, która również nie zdradzała oznak zużycia.
4,1
~Konrad
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Bardzo fajne rodzinne auto: dużo miejsca, wiele ciekawych rozwiązań i przydatnych funkcji, których trudno szukać w innych autach tej klasy. Dobrze i solidnie wykonane wnętrze. Dobry silnik, który jednakże w zestawieniu z miękkim zawieszeniem i słabo pracującą skrzynią biegów daje przyjemność przede wszystkim przy spokojniejszej jeździe w trasie niż w dynamicznej jeździe w zakrętach. W sumie jednak chyba nie kupiłbym go po raz drugi - w Polsce przy stanie naszych dróg zawieszenie auta psuje połowę radości z jazdy.
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2009-2011
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
paliwo opisałem przy silniku. Jestem bardzo zadowolony (poza ceną paliwa). Trasa zużycie minimalne, miasto dość niskie. Ceny przeglądów za wyskie. Jak w Tpyocie za Avensis. Mogę zapłacic raz w roku ale ta beznadziejna obsługa klienta, brak kontaktu i chęci współpracy, porady. Nie chce się wracać do salonu. Dlatego odstępuję od czynności serwisowych innych niż konieczne (olej). Te przeglądy nic nie wnoszą. Poziom płynów w przeźroczystych zbiornikach kontroluję samodzielnie. A i tak jak coś się pojawia tego nie identyfikują tylko zostawiają a nawet ignorują. Miałem taką sytuację gdy widziałem drobny, zewnętrzny problem na silniku, który nie został zidentyfikowany.
5,0
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Przy stosunku cen paliwa do zarobkow w kraju, w ktorym mieszkam, drozej wychodzi komunikacja miejska, auto jesli chodzi o zuzycie paliwa jest fantastyczne!wymiana oleju (niskopopiolowy TOTAL specjalnie do silnikow z FAP) + filtry w ASO Peugeota to niecale 100 euro.
6,0
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Auto bardzo oszczędne, wycięty FAp + chip v-tech na 123 KM i 290Nm. W Poznaniu przy korkach max 6.8 L, trasa na dynamicznie z przewagą na spokojnie do 120km/h 5,8 L. Po przesiadce z poprzedniego auta BMW E61 525d powala oszczędnością ale dynamiką nawet po chipie nie grzeszy. Idealne auto dla rodzinki która woli komfortowo i ekonomicznie się przemieszczać.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I SW