Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik

Wybrane oceny

4,5
~kowrob@gazeta.pl
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Samochód sprowadziłem w zeszłym roku z Niemiec - koszt samochodu 4tys. EUR + opłaty (transport, akcyza itd)-przebieg 180tys.km. W 2011r. przy stanie 110tys. przebiegu w Niemczech została założona instalacja gazowa BRC koszt - 2600 EUR. Butla zamontowana zamiast koła zapasowego. Jak dla mnie samochód wart swojej ceny, po zakupie wiedziałem, że w samochodzie uszkodzona jest nagrzewnica (słabo grzał) - brak zamiennika więc wymiana w serwisie peugeota w Olsztynie, najważniejsze ! koszt wymiany wraz nagrzewnicą tańszy niż u mechaników (a odwiedziłem ich kilku). Samochód polecam w 100% - tyle miejsca, że pozostałe samochody w tej klasie mogą się schować.
3,4
~milka1niebieska
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Spalanie jest zaniżone przez komputer, a realne od tankowania do tankowania znacznie wyższe. 10l to średnie spalanie dla tego auta. Miasto - to nawet 13 litrów benzyny spalania, a trasa 120km/h, tempomat i spala 11l Robiłem testy - 50km/h na tempomat na prostej drodze, a spalanie - 5l wg komputera. 80km/h - a spala 5l - zdziwiło mnie, że większa prędkość a spala tyle samo. komputer przekłamuje, ponieważ przy tankowaniu wychodzi 7l Auto jak auto, bez rewelacji. Kolejny raz bym nie kupił
3,5
~Lion King
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Idealne jako auto dla 4-osobowej rodziny, do miasta i na rodzinne wypady(nie za duży a mega pojemny)- to jest główny plus tego auta. Dobrze wyposażone(wersja SPORT) min. dach panorama, otwierana tylna szyba klapy bagażnika , czujniki parkowania tył, itp.
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2011
7,6
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
mam mieszane odczucia. z jednej strony 1400 kg, cały czas na klimie i światłach, ale z drugiej wg producenta powinno być 6,9 l / 100 km. mnie się nie udaje, a nie mam zbyt ciężkej nogi i mieszkam w małej miejscowości, więc nie stoję w korkach. wg komputera średnie zużycie to 7,2 ale realnie wg własnych wyliczeń wychodzi 7,6. nawet w trasie ciężko zejść poniżej 6 l przy spokojnej jeżdzie. z drugiej strony trasa 800 km z przeciętną prędkością 160 km/h średnio wychodzi 7,5 l więc powiedziałbym nieźle, tym bardziej że momentami auto leciało prawie 200 km/h.
7,9
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
W trasie z Krakowa,przez Słowację,Węgry do Splitu spalanie wyniosło średnio 7,8/8,6 litra jadąc 135/150-tylko przy wyprzedzaniu czasem trochę więcej. Najwyższe spalanie było na Słowacji. Przy żwawej jeździe wyszło 9.6 litra-wiadomo kręta, górska droga,pełen bagażnik i trzy osoby na pokładzie. Najbardziej ekonomiczną prędkością jest 130/140. W mieście również nie ma tragedii.Auto pali około 8 litrów.
7,5
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Nie wiem jak trzeba jeździć, żeby osiągnąć w trasie katalogowe zużycie. w jeździe miejskiej przy delikatnej nodze w lecie można osiągnąć ok. 9 l, natomiast w trasie trudno jest zejść przy normalnej jeździe poniżej 7 l. Na autostradzie Włochy-Szwajcaria-Niemcy-Polska nie jadąc tylko lewym pasem na średnie zużycie nie ma co liczyć na mniej niż 8 l, w tym próba max. prędkości - 215 km/h, GPS - 210 km/h. Dodam tylko, że poniżej 2,5 tys. obrotów silnik praktycznie nie ciągnie.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I SW